HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på budgetanläggning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

paulgilbert
Starting Member

39 Posts

Posted - 2006/03/27 :  01:36:39  Show Profile Send paulgilbert a Private Message
Jag behöver hjälp med att sätta ihop en billig anläggning. Dels för att jag är student, plus att bo i en 16,5 m2 studentlägenhet inte ger de bästa möjligheterna för finare eller dyrare anläggning. Det jag söker är alltså förstärkare, dvd/cd samt högtalare. Jag lyssnar på det mesta mellan death metal och hiphop

Kom med förslag! Budget ca 4000:- (+/-1000) ifall det går att få ihop nåt så billigt?

Tack på förhand
/Henrik

Edited by - paulgilbert on 2006/03/27 01:36:55

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/03/27 :  02:13:37  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
e du beredd att löda så är det kanske lite DIY som är bäst...

Typ,fixa en sop-billig dvd/cd (denver?) och modda den till perfektion.
Förstärkaren köper du som bygg-kit lite här och var.

för 4000 kan du nog få ihop ett bra välljudande system...

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/03/27 :  08:06:35  Show Profile Send Kmj a Private Message
Är du som sagt villig att bygga själv?

Isåfall får du ju en gainclone och ett par högtalare från valutronic för under 3000:-.
Ok, att folk är skeptiska mot valutronic då de är ganska generösa med att berömma sina produkter men för det priset (ca 2000) så har iallafall jag inget att klaga över.

quote: