Joakim F
Member
196 Posts |
Posted - 2006/03/21 : 16:24:39
|
Jag surfade förbi några kompaktstereos av en slump, och blicken fastnade på en modell från Philips, MCD-708. Den har inbyggd DVD-spelare, schysst. Förstärkare är av Class-D-typ. Härligt, dessa gör sig ofta gott i kompaktarna.
Men det som gjorde att jag fastnade för just denna modell var banddiskanterna. Jag har aldrig tidigare sett billiga kompaktare med banddiskanter. Har någon annan tillverkare använt sådana i sina kompakthögtalare tidigare?
Det lär vara riktiga lågbudgetelement det handlar om, som vanligt, men hur pass dåligt kan ett par banddiskanter låta? Lägsta priset för systemet är just nu 3300kr. Vi har sett budgetmodeller av banddiskanter tidigare, och dessa låter väl inte så illa? Man skulle kunna tänka sig att tillverkaren har knåpat ihop något för syns skull, men skulle de verkligen vinna på detta med tanke på att kompaktanläggningsköparna knappast känner till denna typ av diskanter? Är det en ny trend detta, var kan det leda?
(Direktlänk till tillverkarens produktsida fungerade inget vidare. Gå in på www.philips.se och sök) |
Edited by - Joakim F on 2006/03/21 16:26:39 |
|