HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Okänd OP
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

antune
Starting Member

49 Posts

Posted - 2006/03/21 :  10:29:45  Show Profile Send antune a Private Message
Jag har tagit mig för att börja modda min CD lite grann. En Onkyo med kanske 8-9 år på nacken. Har bytt lite avkopplingskondingar, kopplat av de stora lytarna och lött i socklar för att kunna prova lite olika OP. Likriktardioderna ska bytas ut + kondingar i nätdelen men det hade jag inte hemma till.

Så till problemet. I utgångssteget där jag lött fast socklar sitter idag 4565DD som jag inte hittar nån info om. Jag förmodar att det är en dubbel op (strömförsörjningen stämmer iaf med OPA 2134) men jag är inte säker. Nån som vet/hittar nåt om 4565DD? Annars får jag väl helt enkelt sätta i en 2134 och prova...

-Anton-

Michael
Member

110 Posts

Posted - 2006/03/21 :  11:58:19  Show Profile Send Michael a Private Message
Det kanske är en sådan här: http://www.njr.co.jp/pdf/ae/ae04055.pdf

//Michael
Go to Top of Page

antune
Starting Member

49 Posts

Posted - 2006/03/21 :  12:41:19  Show Profile Send antune a Private Message
Tack!

-Anton-
Go to Top of Page

antune
Starting Member

49 Posts

Posted - 2006/03/21 :  17:49:41  Show Profile Send antune a Private Message
Nu har 2134 suttit i ett tag (5 timmar) men jag vet inte riktigt om jag hör nån större skillnad... Jag tror det har blivit lite bättre mellanregister och bas så vi säger det så länge.
Nätdelen på tur och hörs det ingen större skillnad då heller så måste det bero på försteget
Då får jag se hur jag kan modda det

-Anton-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000