HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nordost signal vs Supra xlr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2006/03/19 :  19:57:07  Show Profile Send matsj a Private Message
Jag sitter o funderar på vilka signal kablar jag skall köpa till min bio/stereo. Hur stor är skillnaden på Nordost´s billigaste jämfört med Supra´s EFF kabel.
Jag kan köpa supras kabel genom jobbet, men många säger att den är dålig. Jag kommer nog att köpa lösmeter o terminera själv med Neutrik xlr.

mats

1W=115db.

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/03/19 :  21:41:36  Show Profile Send Knoppen a Private Message
För analog balanserad användning kan man även använda Supras kabel för S-video (jag vet inte vad den heter) och deras kabel för digitala AES/EBU-signaler (jag vet inte vad den heter heller). Bägge dessa ger lägre kapacitans än EFF.

Supra EFF kan inte påstås vara "dålig" tycker jag. Snarare är den välgjord. Finfint skärmad.

Jag tror inte att Nordosts billiga interconnectkablar är skärmade, det är dock dåligt enligt min mening. Det gör att instrålad HF kan göra att ingångssteg ger distorsion* om de inte är tillräckligt bra skyddade mot sådant.

* Hörbar dist om det vill sig illa! (kan vara en sådan orsak till att folk hör skillnad mellan olika interconnectkablage. Om man hör skillnad är det en bra anledning till att undersöka vad det kan bero på. Om det beror på instrålad HF är det en klart sämre egenskap hos en kabel som bör undvikas.)

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000