Ja...Enligt det jag läst på DIY-audio så skall Nelson Pass ha använt sig av NTC-motstånd i Aleph-konstruktioner.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Äsch...det skiljde bara på lite drygt 1W vid ändring av matningspännig på 0,5 Volt...inte mycket att hänga upp sig på. Men som sagt..man blir ju lite nyfiken på de olika lösningsaternativen som dyker upp..
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Intressant detta med mini Aleph. Jag ligger själv i startgroparna för ett bygga av en fyrkanalig SMD miniA som jag planerar bygga i HiFi2000 lådor. De lådorna kan beställas från audiokit.it.
oki..bekräftade vad jag räknat fram. Väldigt många parametrar på kylningen bara....där blev jag lite osäker..termisk resistans mellan kapsel och kiselbricka (t ex), termisk resistans för själva kiselbrickan & sen termisk resistans mellan kiselbricka och kylelement.
Borde gå at få ner lägre med kiselfett va?...enligt databladet 0,24...kanske lite optimistiskt värde?
Edit: Stavning
SMD...löder du det med vanlig lödpenna/lödstation? Själv är jag inte tillräckligt skicklig att löda ytmonterat på det sättet. Med varmluft & lödpasta går det dock fint.
Jag funderar lite kring termisk resistans...alltså värmeöverföringen mellen kylare & trissa är ju viktig.
Jag undrar...i elfa-katalogen finns inga brickor specifikt för TO-247-kapslar..ämm är brickor för TOP3 användbara för TO-247.
Och...behöver man använda sig av dessa brickor överhuvudtaget...räcker det inte med kiselfett och isoler-bussningar för skruv?
Edit: Tillägg av länk