Slutsteget i min subwoofer har gått till de sälla jaktmarkerna. Vila i frid! Nu är frågan om jag skall försöka få tag på en ny subwooferförstärkare som går att montera i baslådan eller skall man satsa på att köpa en Zachry D250 och ha vid sidan om? Vad tror ni som pysslat med baslådor? Ett alternativ kan ju vara att titta på en ny eller begagnad subwoofer men då springer det gärna i väg i pris. Subben används mest till film.
Ett begagnat (eller nytt) PA steg?? Det borde kunna funka bra. Ett litet filter med frekvenskompensering alt tonkontroll bygger man ju lätt ihop på nån timma eller två.
Subwoofern är en AR 12SW (Acoustic Research)och jag köpte den begagnad för 2-3 år sedan och gav då ca 2500 kr för den. Spececifikation enligt nedan:
SPECIFICATIONS Driver Complement and Enclosure 12” long-throw woofer in a down-firing configuration. Slot-loaded, Port Tuned enclosure design. Frequency Response 35 Hz to 150 Hz Amplification Power output: 120 Watts RMS into 8 Ohms with protective limiter enabled. Total Harmonic Distortion 10% @ 120 Watts output Signal-to-Noise Ratio >90 dB Crossover frequency (-3 dB) 50 Hz @ MIN 200 Hz @ MAX Special Features: 2 pairs 5-way gold binding posts for high level in 1 pair RCA inputs for low level input 1 pair RCA inputs for low level output Finish: Black ash laminate Dimensions: 16" (40.64 cm) x 16" (40.64 cm) x 15.75" (40.005 cm) Weight: 37 lbs (16.78 kgs)