HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Fetare Carol cable, varsågoda
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/03/15 :  07:52:39  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Det fanns en tråd för ett tag sedan om strömkablar som jag inte kan söka fram nu av någon anledning. Hur som helst, någon nämnde att 10 GA var lite klent och då jag letar runt lite själv för tillfället hittade jag detta ställe: http://www.grainger.com

Och om man så önskar handla, så har de en hel egen organisation för exportärenden, tyvärr verkar de inte ha någon skärm om man önskar skärma kabeln, för den är ju oskärmad. Hur som helst, den fetaste jag hittat hittils är en 6/4 som har en diameter om 1.090", partvinna den och lägg en jordkabel utanpå har man nog en fetkabel så man blir nöjd

Nackdelen med alla fyra (8/3, 8/4, 6/3 och 6/4) är de verkar bara finnas på långrulle, 100 fot och upp.

Någon som har lyckats hitta Carols cables hemsida?

Tänkte bara fylla på med priser (inkl25% moms och 6% tull (gissning)) ifall någon skulle vara intresserad nog att fundera på egenimport

3W477 10/3 SOOW 83,67 SEK/m
3ZK61 10/3 SJOOW 79,03 SEK/m
3W478 10/3 SOOW 63,98 SEK/m
5Z684 8/3 SOOW 170,64 SEK/m

J. Ullberg

Edited by - Buggsson on 2006/03/17 00:04:55
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000