HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En gång för alla, Pa-steg? Funkar det?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2006/06/30 :  21:02:21  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Efter att gått igenom Lab, Qsc, Crown mfl. så har jag fastnat för Ram Audio, Bux-serien för stationärt och Dqx för mobilt bruk. Dom räcker både hemma och borta bara det finns ström

Behringer och liknande lågpris-alternativ gör ingen lycklig oavsett användningsområde
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2006/06/30 :  22:56:27  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
quote:
Behringer och liknande lågpris-alternativ gör ingen lycklig oavsett användningsområde

Och då blir jag genast nyfiken. Igen.
Vad är det med Behringer som inte gör någon lycklig? (menat som seriös fråga. Inte alls som "vad f-n menar du?").
Jag har läst många hyfsat positiva omdömmen. Både inom detta forum och diverse pro-forum.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/07/01 :  02:13:43  Show Profile Send Buggsson a Private Message
quote:
Vad är det med Behringer som inte gör någon lycklig?


Nu var det ju inte jag som hävdade ovanstående, men min högst personliga tolkning är:Företaget har EPA stämpel, dvs inga riktigt bra grejor, typ Soundblaster om man skall försöka sig på en jämförelse, det låter, men inte särskilt bra är det intryck jag fått lite här och där. Vidare kan man ju undra hur serilöst ett företag är som sätter i lampor utan funktion bara för att simulera glödande rör tror jag det var, plus att de ständigt och jämt verkar bli anklagade för patentintrång och kopiering av andras mödor.

J. Ullberg
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/07/02 :  00:02:32  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Vidare kan man ju undra hur serilöst ett företag är som sätter i lampor utan funktion bara för att simulera glödande rör tror jag det var, plus att de ständigt och jämt verkar bli anklagade för patentintrång och kopiering av andras mödor.
Hur seriöst ett företag är kan alltid diskuteras.

Å andra sidan så blir ju inte ljud-kvalitén på ett slutsteg nödvändigtvis sämre bara för att enheten har ett par glödlampor eller för att andra företag stämmer dem för patentintrång.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2006/07/02 :  01:21:04  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Eftersom europower 2500 är ett plagiat av qsc rmx kan det ju inte vara ren skit. Att man har åsikter om företagets tillvägagångssätt har jag all respekt för. Jag bryr mig inte om eventuella epa-stämplar, så länge det låter bra.
Jag ha ringet, och kommer antagligen aldrig att skaffa ett Behringer-steg, skall väl tilläggas.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/07/03 :  06:57:10  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Det finns endel "tillverkare" som plagierar rätt friskt, detta inger föga respekt, och det gör mig som kund lite fundersam över hur seriösa endel är, jag har änvänt en hel del behringer prylar och vissa har fungerat ok, medans andra varit mer eller mindre oanvändbara efter något/några år.

Kvalité kostar, punkt och slut.

Men nu var det ju inte det tråden handlade om, jag anser att PA steg fungerar alldels utmärkt, och konstigt vore det väl annars, lägg gärna fram några argument varför detta ifrågasätts.

Jag kan liksom inte se varför en onödigt tjock borstad front på ett slutsteg inger respekt och beundran, har detta med ljudkvalité att göra, nej, i mina ögon är detta ren och pur fåfänga som inte tillför ett uns av ljudkvalité, detta kan sägas vara fallet för flera hifi tillverkare därute.

(förlåt alla som känner sig tramade på tårna, detta är mina åsikter och funderingar endast)

Vad det däremot tillför är en fetare prislapp, vilket man gärna betalar för i villfarelsen att dyrt+snyygt=bra ljud, och sedan försöker man att lura sig själv vilket man lyckas med riktigt bra då man vill bli det.

Lägg det ytliga och alla testresultat åt sidan och lyssna istället, fördomslöst, det är bara DU som vet vad som är rätt för dig, jag beskriver här vad som rätt för min del, inte för någon annans även om jag misstänker att det kan framstå på det viset.

PA steg är steg som vilka andra som helst, bara lite mer praktiskt genomtänkta och mer rejäla.


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000