HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 FÖR varm förstärkare/försteg??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/03/10 :  21:02:04  Show Profile Send ljud a Private Message
Har en lite konstig fråga. Har min förstärkare (ROTEL) i ett ganska trångt utrymme, den agerar endast som försteg. I vilket fall, blir den ganska het (inte så att man bränner sig) och jag har fått för mig att den börjar låta sämre/tunnare efter ca en timmes lyssning. Kan detta bero på att den blir för varm??? Ska tillägga att den köptes ny för en vecka sedan, och ni vet säkert hur man kan sitta och lyssnar efter svagheter, ibland? inbillar jag mig? Att den står trångt är temporär lösning, jag håller koll så den inte blir glödhet.

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/03/10 :  21:12:25  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
En jobbarkompis har rotel processor och förstärkare och dom går RIKTIGT varma, han var också orolig då han har prylarna i ett rack som är helt slutet med undantag för fronten men enligt ÅF så är det normalt och inget att oroa sig över.

Fast är man orolig är det ju ändå bäst att ordna med nån lösning som tär lite mindre på psyket, är man orolig kan det ställa till massa underliga ljudmässiga fenomen. Ett stilla sinne är en grundförutsättning för en god lyssningsstund, trist att sitta och oroa sig när man bör slappna av!

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000