Öhh! Vad säger man? Överraskad blev jag kan ni tro.
Tänk att mitt stora intresse från 70-talet med mycket läsande, biblioteksspring och byggande skulle leda fram till detta! De var alltså inte förgäves!
Detta ger råg i ryggen. Men det är lika viktigt att inte bli övermodig. Jag kommer att köra samma stil i framtiden som tills nu.
Just nu håller jag på med programmering av ett större dator- program. Det är inget inom hifi utan det handlar om något så tråkigt som bokföring och fakturering.
De projekt som jag har på "listan" på hifi-sidan är:
- Omfattande mätningar på dipoler.
- Omfattande mätningar på TL.
- En ny Mätro. Kanske kommer de att heta Mätro-2. Den kommer att få ett eget inbyggt ljudkort. Som kopplas till datorn genom USB-porten. Den kommer att bli betydligt mer lättbyggd än Mätro-1.
- Manualen till Speaker Workshop skall utvecklas till att omfatta allt som kan göras med det programmet. Ju mer jag lär mig om Speaker Workshop desto mer förbluffad blir jag över den mjukvarans möjligheter. Synd att upphovsmannen är upptagen med annat.
- Ett antal ritningar till olika horn ligger på ritbänken.
- Har funderingar kring egna simuleringsprogram åxå.
(Får nästan börja tänka på att skaffa mig en stereo snart åxå)
Det pris jag nu mottagit kommer jag att betala genom att bidraga med ovanstående punkter och mycket mer.
Nu har jag lusläst linnars sida speciellt delen om garderobhorn När mitt nya rum uppe på garaget står färdigt,ska jag ha två sådana horn.Borde sitta som en smäck i 45 m2 rum.