Author |
Topic |
|
hrk
Member
124 Posts |
Posted - 2006/03/10 : 16:36:43
|
Skulle vilja ha lite feedback på denna cd-spelare.Har läst en del om den och det verkar ju vara en mycket potent cd-spelare om allt som sägs om den stämmer!?Någon hävdade att den spelade vanliga cd skivor bättre än vad andra sacd maskiner spelade sacd!Det låter ju inte fy skam direkt.Den ska även ha ett väldigt "analogt" ljud för att vara en cd-spelare sägs det.När den kom så hette den bara EMC1 men den senare versionen heter EMC1 up vad jag förstår , eller finns det fler "upgrades" på den? "up" versionen ska iaf vara betydligt bättre än den vanliga EMC1 sägs det.Varsågoda o töm er på info! |
Representant för Respons högtalare i Sthlm |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/03/10 : 16:41:27
|
Tja, beroend på årsmodell så finns det uppgraderingskit till alla EC produkter. Så, får du tag på en som inte har UP i sig så går det att efterinstallera tror jag. Båda versionerna går att uppgradera inom EC. Jag har inte lyssnat på cd spelaren, men har ec4.7 och AW120. |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2006/03/10 : 17:13:06
|
Det fanns en uppgradering i form av en uppsamplingskrets. Testades i High Fidelity. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/03/10 : 17:15:35
|
UP innebär att uppsampligen sitter i. |
|
|
|
Bubben
Member
1032 Posts |
Posted - 2006/03/10 : 23:09:28
|
Det är en skillnad på de spelare som säljs från fabrik med upsamplingskretsen monterad, och de med eftermonterade upsamplingskort. Spelaren har även förändrat layouten lindrigt under sin utveckling, det rör sig om att huvudbrytaren och nätanslutningen har flyttats, även displayen har förändrats marginelt. Om jag skulle jämföra EMC1up och ex. Krell SACD Standard så skulle jag ge ett betydligt högre betyg till EC. Men börjar man blanda in källmaterial (CD/SACD) i jämförelsen så är det ju som att jämföra äpplen och bananer... Det finns även en nätdelsupgradering till spelaren som ska ge bättre dynamik. Denna går också att eftermontera, men är standard på de senare. Från vilket serienummer så är fallet väntar jag fortfarande svar på från AudioConcept (Har väntat i snart två år, men trägen brukar vinna). Jag anser EMC1up vara en av de tre bästa cd-spelare jag har hört. De övriga på min topp-tre-lista är Meridian G08 och Benchmark Dac-1. Ordningen på dem är jag osäker på..beror lite på humör. Därimot är det garanterat den snyggaste/sexigaste/vackraste. |
"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet." |
|
|
hrk
Member
124 Posts |
Posted - 2006/03/11 : 09:32:28
|
Vad är då skillnaden på "fabriks" maskinerna och dom med eftermonterade upsamplingskort? |
Representant för Respons högtalare i Sthlm |
|
|
Bubben
Member
1032 Posts |
Posted - 2006/03/11 : 11:32:36
|
Ingen aning, låter annorlunda gör det i alla fall. Nu vet jag ju som sagt inte om min spelare hade "Kit1-upgraderingen" eller inte, eftersom jag fortfarande väntar på svar om det. Att den spelare den jämfördes mot inte hade denna upgradering är därimot rätt säkert. Om man ska ha denna spelare tycker jag man även ska se till att skaffa sig "Spider-clamp", den är väl värd priset. Även den finns i två versioner. |
"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet." |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2006/03/11 : 19:52:52
|
Vill bara varna lite för plexifronten, den är ömtålig. |
|
|