HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 finns det fejkisar där ute?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/03/14 :  14:28:10  Show Profile Send Per100 a Private Message
quote:
Men förvånande då att dom inte kan påvisa att ev nya transparent kan vara bra även om dom är dyra...

Den förmodade enkla sanningen står att utläsa om du läser noga, dvs det uteblivna svaret på min fråga.
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2006/03/14 :  16:12:08  Show Profile Send mats31 a Private Message
Värst vilket liv för en kommentar om komponentpriser. Men man ska inte svära i hifi-kabelkyrkan borde jag ha insett.

mayro skrev:
quote:

En som inte bryr sig om vad man stoppar dit och ändå är bäst lämpad att utvärdera allt med tvärsäkert ordalag som du använder...

Har inte utvärderat Transparent, har jag sagt det???

Kan vi inte vänta med kommentarer till efter ditt (förtjänstsfullt) anordnade kontrollerade kabelblindtest i Jämshög -- förhoppningsvis med Transparentkablar.

M

Edited by - mats31 on 2006/03/14 16:13:34
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/14 :  17:35:41  Show Profile Send mayro a Private Message

Jag har inte tyvärr sådana.. Så jag kan inte glädja dig därvidlag..Har tyvärr inte råd med så dyra saker..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2006/03/15 :  13:20:57  Show Profile Send hjort a Private Message
Mayro: hade inte planerat komma på träffen men kan kanske skicka ner en Transparent XLR Music Link Plus om ni vill testa?

Enligt HC kostar den nu 8.800:- för mig är det en "dyr" kabel.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/15 :  14:27:07  Show Profile Send mayro a Private Message
Jag måste säga en sak tydligt här. Jag kommer inte tillåta vår träff att bli en "såga ihjäl andra träff"

Och jag menar detta bestämt.. Så minsta lilla.. Och jag menar verkligen detta.. MINSTA lilla snack om typ "nu ska dom se" av karaktären "söka såga motståndare" kommer omgående stoppa den deltagaren..

Och ha klart för sig detta också... Den deltagaren kommer OMGÅENDE ej få delta.. Detta gäller ALLA sidor..

Man får ha sina tankar för sig själv ifråga om sådant.. Och man kan gärna skapa planer inför träffen att "dessa jag sätter ihop skall krossa min motståndare" osv...

Men att ha en träff med grunder att såga ihjäl sedemera på något forum kommer inte godtas någonsin.. Vi ses för att dela vår hobby och ha roligt.. INGET annat.. Och jämshögsträffarna har haft denna tydliga inriktning tills idag. och skall fortsättningsvis ha detta ÄVEN om som nu det är en slags "boxningsring" vi anordnar mellan olika tyckare o tänkare..Man skall minnas att även om boxning kan vara hård o blodig så finns regler. dom är till för att man INTE skall medvetet skada varann förutom den risk alla sport har..som är beräknad riskt..

Skriver detta här eftersom träffen kom upp i en kabeldiskution.. Skall även kopiera texten till träfftråden..

Jämshögsträffarna har olika topicar.. olika saker.. Men i samklang mellan oss alla..Inte slakta varann..så som sagt.. För första gången skrivs det ut en regel öppet .. Den gäller till 100%.

Den som har målsättningen att delta för att såga andra kommer omedelbums uteslutas från deltagande.. Och detta gäller ALLA..

Och jag är enväldig domare som endast slås ut via brutalt våld.. Vilket inte så många här klarar i alla fall..

För jag har milton annars som gärna leker med tänderna en aning på överhettade hifiskribenter..

Och är man snäll så .. ja då ser han ut så här

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000