HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Tänkte bygga en Titan II...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Benjamin
Member

92 Posts

Posted - 2002/11/05 :  11:29:26  Show Profile Send Benjamin a Private Message
...eller liknande. Tycker den verkar bra och relativt lättbyggd.
Kolla på www.subwoofers.cc

Jag har mailat dom, men inget svar hittills. Sen gäller det ju också att den finns i 230/1/50 förstås. Är väl normalt 110/1/60 i USA.

Har någon här byggt nåt liknande med inbyggd sub-amp.? Kunde kanske funka med en Hypex HS200 + ett Peerless 12" XLS ? Ev. med slav-element också.

HS200 verkar lite klen kanske. Man bör gå på ett 4 ohms-element i så fall, då lämnar den 200W. (125W i 8 ohm) HS500 är för dyr tycker jag.

Bygger gärna sluten låda med möjlighet till boost i lägsta oktaven, och det har ju Hypex-stärkarna.

Subben är tänkt för rent hifi-bruk.
Andra tips ? Budget max 5-6´ för element och amp.

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2002/11/05 :  17:39:27  Show Profile Send orthanc a Private Message
quote:
Originally posted by Benjamin

...eller liknande. Tycker den verkar bra och relativt lättbyggd.
Kolla på www.subwoofers.cc

Jag har mailat dom, men inget svar hittills. Sen gäller det ju också att den finns i 230/1/50 förstås. Är väl normalt 110/1/60 i USA.

Har någon här byggt nåt liknande med inbyggd sub-amp.? Kunde kanske funka med en Hypex HS200 + ett Peerless 12" XLS ? Ev. med slav-element också.

HS200 verkar lite klen kanske. Man bör gå på ett 4 ohms-element i så fall, då lämnar den 200W. (125W i 8 ohm) HS500 är för dyr tycker jag.

Bygger gärna sluten låda med möjlighet till boost i lägsta oktaven, och det har ju Hypex-stärkarna.

Subben är tänkt för rent hifi-bruk.
Andra tips ? Budget max 5-6´ för element och amp.

Lts woofern låter ju bra.
om jag inte minns fel nu så var det en 125l sluten låda med NHT 1259 12" element.

/O

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2002/11/05 :  18:06:55  Show Profile Send henricsson a Private Message
Vart hittar jag den?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Benjamin
Member

92 Posts

Posted - 2002/11/06 :  08:29:06  Show Profile Send Benjamin a Private Message
[/quote]

Lts woofern låter ju bra.
om jag inte minns fel nu så var det en 125l sluten låda med NHT 1259 12" element.

/O
Jo, säkert bra, men alltför stor för mitt rum. Max 50-60 lit. låda kan jag möblera med. Jag skall kolla vidare. Storlek ungefär som en AudioPro Avantek 400, hade jag tänkt mig.

Skall nog knalla upp till Golden Age på lunchen och höra med Bosse om han har nåt intressant förslag, men då blir det väl TC-sounds element, och dom är ju ruggigt dyra (men bra!)

Hittar jag inget vettigt, köper jag nog en färdigbyggd. Just Avantek 400 kan bli aktuell. Yamaha YST-W800, Sony SA-WX90 är andra alternativ.

/Benjamin
Go to Top of Page

Benjamin
Member

92 Posts

Posted - 2002/11/06 :  10:50:45  Show Profile Send Benjamin a Private Message
Jahaja, det här verkar rätt trögt, men glöm denna tråd, för jag ringde sonicinside.se som säljer Sony SA-WX90 för 4995,-+165 spänn i frakt. Dom har varit restade sedan augusti. Nu hade några kommit i förrgår och 2 st. fanns kvar idag. Jag beställde en helt enkelt. Ibland går det fort.
(och så slapp jag åka till Beijer och köpa mdf)

/Benjamin
[/quote]
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000