HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Spam
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/03/04 :  09:16:06  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Har registrerat mig på nix, har en lapp på dörren om reklam, och
har varit skapligt förskonad från spam. Nu har jag fått ca:100
erbjudanden om billiga lån på ett dygn blandat med lite reklam
om små blå piller och det börjar bli lite tröttsamt för att
uttrycka sig milt. Har bredbandsbolaget som mailleverantör
och funderar om deras spamfilter har packat ihop eller
om dom helt plötsligt fått för sig att det skall kosta
extra. Nån med samma erfarenheter ?

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2006/03/04 :  14:12:02  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Det här funkar för mig: www.spamihilator.com/updates/spamihilator_0_9_7.exe

Du kanske kan kika lite på det övriga filtren också för att se vad som passar.

http://www.nonags.com/nonags/emas.html

Man kommer inte undan detta gissel.

Kollade en gammal mailadress jag hade mest för skojs skull.
496 mail, och 490 frågade om jag ville ha större penis.

Jodå, det vill jag, men hur det skall gå till via internet framgick inte.

Tog lite tid innan jag hade svarat på alla.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/03/04 :  15:15:25  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag bytade hotmailadress för 2 år sedan lite drygt och får INGA spam. Det verkar vara starkt beroende på var man ger ut adressen. Att lägga den på t.ex ICQ är att tigga om spam.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/03/04 :  19:59:07  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Ja då har man tagit bort mailadressen från icq'n i alla fall.
66st så här långt idag

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/03/05 :  00:39:31  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
och inget sen sist Var det så enkelt

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/03/08 :  04:46:09  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Ja då har man tagit bort mailadressen från icq'n i alla fall.
För sent...

Har de väl fått tag på adressen är den "kontaminerad", och kommer säkert att vara det för överskådling framtid.

Håller själv på att utvärdera ett anti-spam variant. Funkar det bra kommer jag att posta det på forumet.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/03/08 :  07:47:48  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

med en dåres envishet.....

vi har våra mailadresser lagda på mac-servern. Jag har ingen aning om varför det funkar men spam får vi också. Ett om dagen..

mvh


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/08 :  08:43:59  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hi Fi Consult:

Jupp visst är Mac är grym!



Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/03/08 :  09:33:39  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Nu verkar det som om det har lugnat sig ligger på ca:3-4st/dag nu.
Enda förändringen var att jag tog bort mailadressen från icq'n.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/03/08 :  12:24:31  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
testa spambayes du lär det vilka mail som är dåliga. Ta 100 spam mail i en folder, sen 100 bra mail i en folder, den använder dem för att lära sig vad som är bra och vad som är dåligt. Av det så får du bra nogranhet. Sen är det bara att kika i "junk suspect" foldern då och då, tar väl en eller två veckor, sen missar den inte alls. Så, jag har väldigt bra erfarenheter av det, får vansinnigt mycket spam till jobbet, eftersom jag har använt den addressen publikt i sex år. Testa, gratis och gott. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/03/08 :  15:46:21  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Skall prova att göra några regler för meddellanden i mailprogrammet
så får jag väl se om det fungerar.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/03/08 :  21:51:34  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
He he, har idag, använt spam bayes till att sortera ut över 6000 spam mails. Har ett konto på online.ie som jag får s***t mycket spam till. Den emailen har dessutom ett värdelöst spam filter. Att försöka sortera ut 6000 spam från 200 icke spam via ett webmail interface där man får se 20 mail åt gången, det går ju inte. Det skulle ta dagar. Istället så poppade jag inte från jobbet, tog hem alla mail därifrån hit och lät spambayes sköta jobbet, det gick jättebra. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2006/03/08 :  22:08:35  Show Profile Send JonasY a Private Message
Mozilla Thunderbird har annars ett spamfilter, som man "lär upp".

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/03/14 :  09:29:43  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Bytte mailadress, enklast så Har haft den i ganska
många år så.....

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/03/14 :  10:05:47  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Tja, eller så har man en epostadress hos ett företag med spamfilter (typiskt SpamAssassin) som betygsätter mejlen. Sedan har man ett sievescript liggande på servern och kör imap. Resultatet är i princip inga spammejl även om man loggar in via webbgränssnitt.

Jag använder Fastmail.fm och med ett fullvärdigt konto kan man också knyta till sig två utbytbara alias. Kontaminerat alias => byt och glöm.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000