HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka skulle vilja delta i BT jämshögsträff?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/03 :  13:31:36  Show Profile Send mayro a Private Message


Lite tidigt att fråga redan nu ska erkännas.. Men för att kolla av intresset så ställer jag frågan....Det passerar ju tydligt utan notering att en sådan träff ät på G här...

Men för att dra igång en så stor träff så vill man ju kolla av om INTRESSET verkligen finns.. En STOR BT träff en hel helg innebär en hel del förarbete som ni säkert förstår...

Vad som skall utredas är då.. Bt av kablar... Bt av cdspelare... samt även utvärdera själva BT testen om den verkligen ÄR en säker metod..

Samtidigt vill jag vi för en gång skull ÄVEN utför test hurvida en anläggning av LTS karaktär INTE svarar på "bättre kablar". DVS om påstående om att man har "dåliga nätdelar" om man får skillnader...

Så en LTS/ino rigg erfordras till detta "test"....

Sovplatser ordnar sig för dom flesta deltagare som alltid... Samt testledarna får då dom "bästa" sovplatserna..

Jag hoppas ÄVEN att denna gång någon från forumets ledning deltar..Samt även från faktiskt.se..Nagref har ju redan varit deltagare tidigare vid träff här .. Och är en självklart välkommen deltagare igen...Samt ALLA som vill delta.. Dörrarna är som ALLTID öppna för varenda en...

Så... Finns intresse så kör vi igång planeringen inför en STOR träff i ämnet BT test..

Men skriv nu inte att man är intreserad och vill komma om man inte verkligen också VILL detta.. För att få 100 intreserade och sedan se 99 falla bort är inget roligt.detta kommer innebär rätt mycket av förarbete för alla som skall hålla i olika saker som ni säkert inser....tid skulle självklart komma i GOD GOD tid så alla seriöst intreserade kan i tid få ordning på planeringen...

träffen går av stapeln ungefär då man kan utan att frysa ihjäl grilla korv utanför på grillar..så har man lite koll...

Driver Mayros hifidagis

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/03/03 :  16:18:08  Show Profile Send CC a Private Message
Jag leker student just nu, så min tid (o ekonomi) är starkt begränsad! Men vilja finns! Vågar bara inte lova något...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/03 :  16:23:49  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Eftersom jag ändå har sagt att jag ska komma och hälsa på dig Mayro så ÄR jag intresserad och jag VILL komma på denna träff.
Men på vårkanten är det si och så med tid pga att mina företag rullar på som värst då.
Men ser jag en enda liten möjlighet i att kunna komma så kommer jag.(Även om det så skulle bli en dagstur, den blir isf vääääldigt lång)

ps, Ungefär hur långt har du till Karlstad?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/03 :  16:42:32  Show Profile Send mayro a Private Message
vild gissning är väl 45-50 mil...


CC
Det kostar snudd inget eftersom jag antar det kommer nån mer från dina trakter... Mat osv är grejat som vanligt förutom möjligen en pizza dagtid.. Kvällstid brukar vi ordna nåt käk så boende får mat självklart...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/03/03 :  17:52:28  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag kommer om dagen passar och jag kan samåka med någon från Malmö... Söndagar funkar absolut bäst för mig, kan sällan lördagar!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/03/03 23:40:22
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/03 :  17:55:35  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
vild gissning är väl 45-50 mil...


Haha! Då bor vi ju nästan grannar Mayro


"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/03 :  18:06:32  Show Profile Send mayro a Private Message
ja för böveln reeltorel.. det finns ju längre vägar att åka..till kiruna är det längre ju...

Tror du får sällskap ev av andra i alla fall.. så ensam i bilen blir du nog inte från värmland..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2006/03/03 :  21:51:51  Show Profile Send mrk a Private Message
Hej Mayro!

Jag är intresserad av att vara med!

Men var ligger Jämshög?

(Hoppas du ursäktar en dum fråga från en nykomling )

/mrk

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/03 :  21:55:30  Show Profile Send mayro a Private Message

Ingen dum fråga alls.. Utanför olofström i blekinge..och som västeråsare kan du samåka med folk som säkert åker ner ifrån STHLM eller liknande...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/03/03 21:57:05
Go to Top of Page

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2006/03/03 :  22:08:25  Show Profile Send mrk a Private Message
Hej Mayro,

Blekinge är en bit bort

Okay, om någon vill samåka så vore det guld!

Någon?

/mrk

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/03 :  22:12:24  Show Profile Send mayro a Private Message


det ordnar sig framöver.. Jag vet "grabbarna bus" från Sthlm åker oavsett vad.. Detta missar dom nog inte för allt smör i småland...så resan behöver du inte söka nu....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2006/03/03 :  22:13:47  Show Profile Send mrk a Private Message
Okay låter bra! Hör av er innan datum/tid är bestämt!

/mrk

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/03 :  23:07:10  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Jag är gjuten om det funkar.

Med visst förbehåll innan datum är spikat. En lördag funkar för det mesta.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/03/03 :  23:08:14  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message
Jag skulle gärna titta in på BT-festen, det vore verkligen intressant! Det kanske går att ordna något samåk när det blir dags.

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/03/03 :  23:11:40  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Kommer det massa brudar? Ska jag ta med mig ett gäng? Jag har en bok full med telefonnummer Sorry OT - Open Topic eller?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/03 :  23:16:54  Show Profile Send mayro a Private Message
njee.. topic är nog lite seriös håkan64.. trist ev men sant

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2006/03/03 :  23:47:04  Show Profile Send nin a Private Message
Jag är helt klart sugen och är med om vi har med en eller flera som gjort kontrollerade blindtester förr så allt går rätt till. Ska det göras så ska det göras ordentligt tycker jag.
Go to Top of Page

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2006/03/04 :  01:35:54  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Mayro - Forumets generösaste medlem!

Jag hakar gärna på. Är ny på hifi men har en 8,5årig musikerutbildning i ryggen (snart 10-årig , men sen får jag vara klar ). Jag bor i Sthlm, kan samåka i någon annans bil ett ta ett tåg.
Go to Top of Page

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2006/03/04 :  01:39:30  Show Profile Send olof a Private Message
Jag tycker också detta skulle vara intressant förutsatt att vi i god tid utarbetar ett testförfarande som ger hög statistik konfidens och ser till att systemen kan justeras in nivåmässigt på <0,5db. För smidighetens skull kan man kanske genomföra flerfaktorförsök för att finna synergieffekter kablar emellan och samtidigt korta test proceduren något.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/04 :  11:08:09  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
BT? Blue Tooth?

Fattar inget..

Vart ligger Jämshög?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/04 :  12:07:48  Show Profile Send mayro a Private Message


Kanon... Nu börjar folk vakna till... Testledare inväntas lite eftersom det ju är lång tid tills detta går av stapeln... Markith har sagt han skall försöka .. så det ordnar sig nog då vi närmar oss lite mer...

Än så länge ser det ju ut så här utanför huset...




Och Muse.... Din bil hittar hit själv.. Så bry dig inte...

Ev kommer även studiotekniker från GBG.. intresse fanns i varje fall via inbjudan på en tråd på faktiskt.se...Så... allt ifrån vanlige nybörjaren till musiker o studiofolk kommer om allt nu stämmer för alla att vara närvarande...

"Gränsöverskridande" så det dånar om det kan detta bli..Och som alltid på jämshögsträffarna så är planeringen uppbyggd så här.. "DET ORDNAR SIG"... Och så har det ju gjort också förutom sist då vi helt o hållet glömde stakars unbeliver inte fick sängplats...

och han höll på att svimma av trötthet



Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/03/04 :  13:12:25  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
BT??

Blindträff, sa mayro!
Se men men inte höra..?

Vart ligger Jämshög??!!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2006/03/04 :  13:20:00  Show Profile Send labrat a Private Message
Det här ska bli riiktigt spännande!
Finns det någon info om hur blindtestet kommer gå till? Och vad kommer testas?
(Nu kanske jag har missat något uppenbart.)

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/04 :  13:21:38  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Vad som skall utredas är då.. Bt av kablar... Bt av cdspelare... samt även utvärdera själva BT testen om den verkligen ÄR en säker metod..

Samtidigt vill jag vi för en gång skull ÄVEN utför test hurvida en anläggning av LTS karaktär INTE svarar på "bättre kablar". DVS om påstående om att man har "dåliga nätdelar" om man får skillnader...

Så en LTS/ino rigg erfordras till detta "test"....



copy av intro till tråden...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2006/03/04 :  13:37:44  Show Profile Send labrat a Private Message
Där var det uppenbara jag hade missat. :D
Tack!

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

T.A. Edison
Member

559 Posts

Posted - 2006/03/04 :  15:43:32  Show Profile Send T.A. Edison a Private Message
Här finns lite litteratur:

http://www.tnt.uni-hannover.de/project/mpeg/audio/public/w2006.pdf

http://www.provide.net/~djcarlst/abx_pub.htm

http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-article-blind-test-power-cords-12-2004.html

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=16295

AB-tester är lite annorlunda än ABX eftersom man bara skiftar mellan A och B som båda är okända. Den är svårare eftersom i ABX kan man hela tiden kontrollera de kända spelarna A och B och jämföra mot X, dvs är X=A eller X=B. Man kan i ett AB-test bestämma sig för att identifiera spelarnas namn eller helt enkelt skriva två termer; Bättre och Sämre. Sedan ska alltså detta upprepas minst 10 omgångar men mycket hellre fler för att man ska kunna räkna på det.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.77 sekunder. Snitz Forums 2000