HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Pioneer PDs06
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/02/26 :  12:37:32  Show Profile Send KingX a Private Message
Hur står den sig mot spelare idag igentligen? Har en ståendes här och undrar i vilken prisklass ligger denna spelare idag tro? den kosta juh 7000 kr när den kom (har jag för mig iaf)
Är den i ligan 2000-3000 kr idag vad gäller cd-spelare? =)
Nån som har koll...


//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2006/02/26 :  13:04:18  Show Profile Send knoxville a Private Message
Jag tror den blir rejält piskad av de flesta budget spelare som finns idag faktiskt. Dock är den helt överlägsen i mekanik och byggkvalitet. Den är ju fin som transport med sin fina skivtallriksmekanism.

Jag hade själv en PD-S904, som ansågs vara "budget referens" för 10 år sedan. Den blev helt överkörd av NAD C521BEE, som kostar 2500kr....

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/02/26 :  14:36:09  Show Profile Send KingX a Private Message
hehe.. oj! där ser man!
ja utveckligen har gått starkt frammåt på senare år! J det är som du säger.. mekaniken är otroligt bra i den!

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/02/26 :  15:04:12  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message
Om den sköter sig mekaniskt kanske den är en fin kandidat för modifikation av klocka, nätdel och liknande. Harmony Design sköter såna uppgraderingar fint om jag inte missminner mig.

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2006/02/26 :  15:25:29  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kör den som transport till en bra DAC så blir det bra.
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/02/26 :  17:03:51  Show Profile Send KingX a Private Message
hmm..tja.. man kanske skulle ta o kika åp ngn modifkiation.. har inte stött på några som helst trubble med mekaniken.. den går som på räls =)

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2006/02/26 :  22:03:02  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
Jag kör med en PDS06 och har gjort det sedan ett år tillbaka, har bara positivt att säga om den. Köpte min för 1600:- begagnat i mer eller mindre nyskick, tycker man får mycket ljud för pengarna samt kvalité men det är klart utvecklingen går framåt jag har lite planer på att modda den lite men vi får se vad som händer framöver.
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2006/02/27 :  08:39:44  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Som tidigare nämnts; som cd-spelare har den inte mkt att hämta, men som en ren transport kopplad till en kompetent DAC får den anses extremt prisvärd. Den har en mkt potent mekanik.

"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Go to Top of Page

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2006/02/28 :  22:41:19  Show Profile Send Per2 a Private Message
Jag kör den som transport till min Tact 2.2x.

Simon Sachs Ståhl
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2006/03/04 :  13:32:34  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Jag har kört min som transport till separat DAC ett tag, men någon gång har jag kopplat den "direkt" och den är inte så tokig. När jag köpte min uppsamplar/DAC kompo testade jag ett par rena CD spelare för mellan 10-20 kSEK och jag tyckte att skillnaden var för liten för att motivera skillnaden i pris till Pioneeren. Jag köpte min PD-S06 för 3000 begagnad för 3 år sedan och det var rätt mycket kvalitet och teknik för pengarna kan man säga. Däremot med de fina tranport egenskaperna och uppsamplar/DAC blev det helt plötsligt fin-hifiljud.

Jag tycker Pioneeren är tillräckligt bra att köra för sig själv under tiden man sparar till en riktigt bra DAC. Gör man så, använder man sin hifibudet, oavsett storlek, på bästa möjliga sätt.
Med tweakning kan den säkert bli ännu bättre.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000