HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jagar riktigt billig sub-bas, behöver tips...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2006/02/25 :  12:03:01  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Hejsan
Jag är ute efter en sub till dator ljudet. Nu har jag ett par B&W LM1 som drivs av en gammal Luxman L-230. I datorn sitter ett M-audio Delta Audiophile 2496. Det hela låter helt OK förutom att basen är obefintlig.
Budgeten är helst 0kr men kan väl sträcka mig till en tusing kanske.
Finns det subbar som låter OK för det priset, eller blir det till att bygga nått själv?
Kravet jag har på den är att om det är en aktiv sub så skall den agera högpassfilter till LM1orna.
Kravet på en passiv är väl bara att den inte är för lågohmig så förstäkaren storknar.

Har ni några tips?

/Ola

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/02/25 :  12:07:02  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Denna kanske passar? kostade ca 1500 ny.
http://www.audiopro.se/products/cinema_sub.asp

Har använt en sådan till dator själv, med bra resultat.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2006/02/25 :  16:08:38  Show Profile Send Tifosi a Private Message
JO, Audiopros subbar verkar ju intessanta. De har ju nästan alltid fått bra betyg å så. OM den inte kostat mer än så ny så borde de ju gå att hitta billigt begagnat.
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/02/25 :  16:26:37  Show Profile Send UrSv a Private Message
Audio Pro Soniq kostar SEK 900-1000 beroende på varoch är nog ganska hygglig för de pengarna.
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2006/02/25 :  21:24:52  Show Profile Send Tifosi a Private Message
AP Soniq var det ju vettigt pris på. Hittar dock inte så mycket info om den. Går den att koppla så att den agerar högpass-filter åt mina LM1or? Det jag läst om andra AP subbar så verkar det som om de bara har en fast högpass vid 100Hz. Känns lite högt. Jag hade hellre delat vid 70Hz eller så.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000