Mitt första chassie. 3d-rendering och två bilder. Material: Kolfiber och aluminium.
Hade detta chassie som en lite glassigare kontorsdator under en kortare tid med inbyggt mini-itx mobo. tog sedan ur all hårdvara och tänkte konvertera min NAD-cd till detta chassie. Tanken föll snabbt ur mitt huvud när en full objuden gäst halkade och satte sig på chassiet och min NAD-cd ( öl, hårdrock och hög volym har sina risker ). Nadden klarade sig med en mindre skönhetsmiss iaf. Har bara dessa bilder då baksidan var borttagen för modifiering.
Den riktiga modellen är inte helt som 3d-renderingen, men det var en erfarenhet att bygga detta iaf. jag har slängt modellen nu i hopp om att bygga en 100% perfekt modell när jag har tid.
3dmodell.
stående, om man vill
liggande om man vill
Detta var ett designprojekt i skolan. För er som undrar så är det färsta spår i bafflarna som fixerar kolfiberkroppen.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor