HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Mitt första DIY-chassie
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

buffy
Member

156 Posts

Posted - 2006/02/24 :  13:20:51  Show Profile Send buffy a Private Message
Mitt första chassie. 3d-rendering och två bilder.
Material: Kolfiber och aluminium.


Hade detta chassie som en lite glassigare kontorsdator under en kortare tid med inbyggt mini-itx mobo. tog sedan ur all hårdvara och tänkte konvertera min NAD-cd till detta chassie. Tanken föll snabbt ur mitt huvud när en full objuden gäst halkade och satte sig på chassiet och min NAD-cd ( öl, hårdrock och hög volym har sina risker ). Nadden klarade sig med en mindre skönhetsmiss iaf.
Har bara dessa bilder då baksidan var borttagen för modifiering.

Den riktiga modellen är inte helt som 3d-renderingen, men det var en erfarenhet att bygga detta iaf. jag har slängt modellen nu i hopp om att bygga en 100% perfekt modell när jag har tid.




3dmodell.




stående, om man vill


liggande om man vill


Detta var ett designprojekt i skolan. För er som undrar så är det färsta spår i bafflarna som fixerar kolfiberkroppen.

buffy
Member

156 Posts

Posted - 2006/02/24 :  13:22:18  Show Profile Send buffy a Private Message
Söker något företag en nykläckt formgivare, skicka ett pm ( Ja, jag är fräck, HAHA )
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/02/24 :  13:40:31  Show Profile Send ohmega a Private Message
quote:
öl, hårdrock och hög volym har sina risker


...det var rätt kul sagt...


Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000