HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken cd-spelare under 10000:- nytt eller beg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/21 :  14:36:37  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Efter träffen i Lördags vaknade hifitarmen till liv igen
Är nu sugen på en annan cd-spelare hemma,
Vad tycker ni är prisvärt upp till 10000:- (helst billigare så klart)
om man tänker sig både nytt å begagnat.
Mjukt å detalj är ett önskemål, då jag spelar 90% blues/jazz.
Gärna åt det ljusa hållet då anläggningen för övrigt är lite mörk.

Reel/

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/02/21 :  15:22:46  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag är oerhört nyfiken på primare cd21, har bara hört gott om den, pressar precis in under 10000:-

Är det någon som äger/har hört den? Kan det vara nåt?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

hman
Member

159 Posts

Posted - 2006/02/21 :  15:35:41  Show Profile Send hman a Private Message
Musical Fidelity X-ray är en mjuk spelare, tyvärr är denna lite dyrare men den finns ibland att hitta begagnad. Annars kan en Arcam CD192 vara intressant, dock har jag inte lyssnat på denna

Price is what you pay. Value is what you get. Buffett
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/02/21 :  16:29:53  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Har du missat tråden

"Vilka cd -spelare klår Pionner Dv-668 .nu test"

?

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/21 :  16:31:28  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jag har aldrig hört dv-668:an så det är helt ointressant.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/02/21 :  16:37:46  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Nu förstår jag inte riktigt din argumentation, hur skulle en apparat (vilken som helst) vara ointressant på grund av att du inte hört den? Varför frågar du själva frågan?

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/02/21 :  17:11:26  Show Profile Send jaejin a Private Message
Jag skulle också tycka att det var gansk ointressant tråd,då en spelare man ej hört jämförs med andra.

Betyder inte att alla spelare som man inte har lyssnat på är ointressanta.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/21 :  17:37:05  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Knoppen: Om du har några tips på spelare som låter bättre än en gamal h/k från mitten av 90-talet är du hjärtligt välkommen.
Vad som låter bättre än en för mig helt okänd spelare är fortfarande inte av intresse för mig.
Jag har även specat frågan hur jag vill att en spelare ska låta i mina öron.
Mao anser jag att den topicen inte ger mig svar på den fråga jag ställer.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/02/21 :  18:06:55  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Opera cd 2.2 MkII är trevlig. Kan du nog hitta begagnad för runt 10000kr, kanske något mer.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2006/02/21 18:07:48
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2006/02/21 :  18:38:35  Show Profile Send Andrén a Private Message
Jag skulle kolla på primares spelare då det har den karaktären och låter bra enligt mig.

Mvh Kalle

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2006/02/21 :  18:42:27  Show Profile Send Apinator a Private Message
Kolla in om du kan hitta en beggad Musical Fidelity A 3.2 Cd. Grymt bra för pengarna de kostar begagnade, brukar väl ligga på ca 7-8000:- beggade.
Dock dyker de inte upp så ofta vilket väl skulle vara största problemet.

MVH Dan

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/21 :  18:58:57  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jag antecknar alla förslag med stort intresse.
Har lite svårt dock att släppa detta med rör.
Skulle vara hemskt intressant att få lyssna på en sådan.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2006/02/21 :  19:38:53  Show Profile Send Egill a Private Message
Finns ju många kinesiska rörspelare under 10 000 kr tex Jolida 100s, Jolida music van, Original A8t, Jungson cd-s2, Jungson magic boat2 Sacd, Spark/Cayin 17, Xindak 1.1 och 1.2.

Coems senaste prislista finns på http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=69177

Vituð ér enn, eða hvað?

Edited by - Egill on 2006/02/21 19:44:58
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/02/21 :  20:20:26  Show Profile Send n0p a Private Message
Quads cdspelare har väl genomgående fått bra kritik, bland annat har väl "high fidelity" testat den med gott resultat, annars skulle jag själv vara intresserad av ngn spelare från Rega.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2006/02/21 :  22:34:21  Show Profile Send Per2 a Private Message
Jag kommer att beställa en CEC TL51XR under nästa vecka. Den marknadsförs inte i Sverige (scandinavien) vad jag vet idag. Det är en remdriven CD. Läs mer på:

http://www.stereotimes.com/CD101705.shtm

Detta är föregångaren och de har byt Dac:arna i XR-modellen.


Simon Sachs Ståhl
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/22 :  08:42:14  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Intressant per2.
Vad kostar en sådan när den är i Sverige?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/02/22 :  09:17:54  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Jag som är en Kina vän tycker du ska kolla in Originals spelare, riktigt bra för pengarna, har själv en A8s, A8T är snäppet bättre, där har du rör också, du känner ju iHifi själv så varför inte snacka med honom och testa en sådan ?

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/22 :  09:20:03  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
du känner ju iHifi själv så varför inte snacka med honom och testa en sådan ?


Har jag redan gjort
Men han hade dåligt med spelare hemma för tillfället.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/02/22 :  09:28:26  Show Profile Send Knoppen a Private Message


Reeltoreel skrev:
quote:
Knoppen: Om du har några tips på spelare som låter bättre än en gamal h/k från mitten av 90-talet är du hjärtligt välkommen.
Vad som låter bättre än en för mig helt okänd spelare är fortfarande inte av intresse för mig.
Jag har även specat frågan hur jag vill att en spelare ska låta i mina öron.
Mao anser jag att den topicen inte ger mig svar på den fråga jag ställer.


Jag förstår faktiskt inte alls vad du menar. Du skriver om någon gammal H/K som jag inte har en aning om vad den är för något.

Men jag ska ge dig en rekommendation om det kanske inte framgått; antingen en begagnad Pioneer DV-668, eller så gissar jag på att den nya DV-989 är en bra spelare också. Den torde svälja de flesta typer av blanka skivor och låta väldigt bra. Vad jag vet så har den Burr Browns senaste och finaste DAC:ar inbyggda. Inte många andra som har det annat än de allra största hembioförstärkarna. Min gissning är att soundet är åt det neutrala hållet, varken ljust eller mörkt alltså. Det tycker jag är bra, för då blir du inte tvingad att välja utrustning i senare led som ska försöka kompensera för andra fel. Då har du möjligheten att vid senare tillfälle byta ut efterföljande led till bättre utrustning.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/02/22 :  09:41:37  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jag skulle kika närmare på Rega Planet 2000. Den låter som en 20000-kronorsspelare enligt tidningen Stereo (ljudkvalitet 76%!!!) men går att få tag i för 5990:- på Reference Audio just nu (ord. 8990). Ett superfynd, snygg dessutom!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/02/22 :  09:41:59  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
OK Knoppen! Jag ska lyssna på 668:an eller 989:an om jag får tillfälle.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2006/02/22 :  09:44:25  Show Profile Send x2000 a Private Message
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=7649

:)

Mvh
Thomas
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/02/22 :  09:47:54  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
quote:
Men han hade dåligt med spelare hemma för tillfället.


aha..vad synd, det är problemet med Kina CD's, inte så lätt att kunna provlyssna , jag köpte min via privatimport och fick ett ruskigt bra pris, så därför vågade jag chansa....har dock inte ångrat det en sekund, tycker CD:n är det mest prisvärda i min anläggning.

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/02/22 :  10:01:52  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Gillade du inte mitt tips?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2006/02/22 :  10:50:12  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Håller fullständigt med "Audiovector" ovan. Rega Planet 2000 är inget annat än ett sanslöst kap. 6k är löjligt billigt för denna spelare.

Den är tyvärr grovt underskattad hos många som inte har lyssnat på den, och som lever under illusionen att all Regas elektronik är alltför varmt klingande med befintlig detaljupplösning.

Har inte lyssnat till dennes efterträdare (kommer inte precis nu på vad den heter...) men den borde vara extremt intressant.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/02/22 :  10:53:19  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Kul att få respons samt lite positivism!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000