ninja. Jag utläste det som aningens ironi.. inte regelrätt politik direkt.......men för att få fram ironiska budskapet så är man ju aningen tvungen att ha politiska läget med eftersom just >Kina samt dess företagare stryrs av detta..
Så just på Kinesiska produkter måste man ju snudd ha med detta i samtalet...
Dessutom så är det lika mycket samma poletiksnack då man diskuterar löner osv som dom har.. Då uppfattas inte inlägg om kina vara direkt poletik.. Utan då är det mänskliga rättigheter och fullt godkännt....
Något att fundera på kanske... Just Kina skiljer sig ju rätt markant mot dom flesta länder där saker produseras på gott och ont...
därför blir ju tyvärr också våra samtal aningen mer "tvingade" att bli politiska om man skall tala om kinahifi..
quote:som gör att det blir lite tystare (i mitt tycke) i bakgrunden när jag spelar musik hemma.
Mitt egna svar på frågan är: Ja.
Har du/ni stannat upp och tänkt att det är helt knäppt det som händer?
Som jag förstår frågan så handlar det om att man plötslig inser att man hamnat i ett läge dar det har blivit lite väl viktgt att man har en tystare bakrund (eller liknande ljudförbättring) när man lyssnar på musik hemma. Så viktig att man priotiterar det över en mängd andra saker.
Känner helt klart igen mig.
Jag tror att det är så med alla hobbies, inte bara hifi. Ibland snöar man helt enkelt in lite väl mycket. Och det är väl helt ok. jag menar, det hänger väl ihop med att man går in i sin hobby med lite passion och engagemang och det är väl bara bra. Som Björn-Ola skriver, hifi handlar ju också om musikupplevelser. Att man stannar upp ibland och tycker det är knäppt är väl också sunt om man vill ha lite perspektiv på sina priotiteringar.