HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vintage -marantzreceivers
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2006/02/14 :  16:42:05  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Hej!

Vad har ni för erfarenheter ljudmässigt från äldre marantzreceivers, de snygga från 70-talet i synnerhet. Det jag kunna läsa mig till är, ett mjukt, runt och "trevligt" ljud. Låter ju inte helt dumt om det stämmer.

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2006/02/14 :  20:20:53  Show Profile Send filkingian a Private Message
Den jag har låter rätt trevligt, men den har inte mycket detaljer.

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/02/14 :  22:39:51  Show Profile Send svejk a Private Message
Har en i köksanläggningen ,trevlig apparat. Bra radio mycket läckrare och en kvalitetskänsla som inte dagens pryttlar i rimliga prisklasser kommer i närheten av. Det blir dyyyyrt om man skall ha sådana reglage m.m. Det var bättre förr!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2006/02/15 :  00:31:28  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message
Tack för de glada tillropen. Antar att den med "Den jag har låter rätt trevligt, men den har inte mycket detaljer" gör sig bra till lite "skitigare" musik, slätar över det onda.

Min bakgrundsbild på datorn för övrigt:

http://www.abi02.de/flowerking/IMG_6928.jpg
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/02/15 :  01:16:06  Show Profile Send KennethS a Private Message
Hehe vi äger en Marantz 2275. Jömnförde den på kul för en 5 år sen mot Denon PMA 1500R. Ägde då också Denon DCD1550AR och Dali Evidence 470. Sjuka var att den fullkomligen spöade PMA1500R när det kom till mellanregistret. Visserligen hade den inte en chans nån annanstans, men ändå. Mycket mjukt,varmt och trevligt ljud. Bara ett måste att ha imo!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/02/15 :  08:36:16  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Har också en Marantz receiver, står för tillfället i garderoben, men still going strong. Det är min backup förstärkare :) Som kennethS säger mycket varmt och gosigt ljud. Lite analogt liknande..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000