Author |
Topic |
|
Balder
Member
171 Posts |
Posted - 2006/02/13 : 09:57:53
|
Var ute på nätet och kollade runt lite. Hamnade på netonnet och såg att dom säljer HD 650 för 2500. Vanliga handlare tar ju 4500, snacka om vinst eller? |
"...none are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe that they are free..."
|
|
joakim99
Member
468 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
joakim99
Member
468 Posts |
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/02/13 : 15:22:55
|
Är det en nyhet för er vilka marginaler som dom har?
Titta på vissa kinesmärken vad dom kostade här innan folk började importera själva. Sen sprack prisbubblan. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2006/02/13 : 15:38:45
|
Varför det skiljer så mycket är att de lurar som säljs via vissa närbutiker inte är köpta av Sennheiser i Sverige, grå import som man kallar det...
Idag kan ingen handlare konkurera med dessa priser om man skall handla av den svenska importörern, då produkterna säljs för mindre än vad som går att köpa in dom för.
Kul för konsumenter som vill ha en bra produkt, tråkigt för handlare som inte kan handla med en intressant produkt...
/Martin |
|
|
joakim99
Member
468 Posts |
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2006/02/13 : 18:53:52
|
Å köper man dom på "kontineten" kostar dom strax under 2000:-, trots att det borde vara lika innom EU.
//W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
MartinX
Member
430 Posts |
Posted - 2006/02/13 : 19:56:45
|
MartinH, om jag vore hifihandlare och upptäckte att produkter jag sålde kunde köpas i en annan butik för halva priset och att detta endast berodde på att den svenska importören hade grymt saftigt påslag skulle jag ringa upp importören i fråga och be dom förklara vad i he----e dom pysslar med, dom måste ju ge handlaren en chans.
Hur går kommunikationen med dom svenska importörerna till? Måste man köpa deras sortiment och priser rakt av? Om man upphäver sin röst och säger: -Vafasen i tyskland är det ju halva priset! Blir man mobbad då? Det blir alltid en himla jämmervals när man tar upp detta med vissa näthandlares låga priser: -Oj oj hur skall vi klara oss dom säljer ju under vårt inköpspris! Men hur aktiv är handeln med att pressa sina leverantörer? Detta att någon kan sälja så billigt till konsument, lägre än handlarens inköpspris innebär ju att någon i distributionskedjan skär guld med täljkniv, som jag ser det på butikens bekostnad.
Edit: Vill passa på att nämna att jag inte alls tycker MartinH kommit med någon jämmervals här detta gäller andra handlare jag pratat med och diskuterat priser.
|
"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns |
Edited by - MartinX on 2006/02/13 20:08:47 |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2006/02/13 : 20:17:05
|
MartinX. Tycker du har rätt i att det ibalnd inte tas upp till diskution tillräckligt..
Man kan ju ibland undra hur det kan vara så stora skillnader på vissa produkter på olika marknader...
Näe jag skulle gärna vilja veta var dom köper sina produkter nånstans, för i så fall skulle jag nog kunna tänka mig att handla en pall eller så av diverse produkter !!
/M |
|
|
|
Topic |
|