HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 KEF iQ3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

saldo
Starting Member

9 Posts

Posted - 2006/02/12 :  12:41:42  Show Profile Send saldo a Private Message

KEF iQ3 ska tydligen ha vunnit pris för "årets högtalare 2005/2006" i EISA:s årliga tävling.
http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=10765

Någon som har några erfarenheter av just iQ3 eller andra KEF högtalare? Jag är ute efter högtalare som återger röster bra i en liknande prisklass som denna men de måste vara åt det mjuka hållet, har lite av ett glasöra, några tips? stativare eller golvare spelar ingen roll.

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/02/12 :  16:20:58  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Jag lyssnade på Q1 innan serien uppgraderades och visst lät det bra för pengarna, men ärligt talat tyckte jag den mindre Q Compact lät bättre! Bättre spridning, klarare mellanregister och en bättre bas i kvalitetsmässigt. Den nya iQ-serien sägs ju vara rejält uppgraderad, så jag skulle nog rekommendera en lyssning innan man avfärdar dem.
Go to Top of Page

saldo
Starting Member

9 Posts

Posted - 2006/02/13 :  10:36:07  Show Profile Send saldo a Private Message
Du råkar inte veta om de finns att lyssna på någonstans i göteborgstrakten?
Go to Top of Page

The Leafs
Member

387 Posts

Posted - 2006/02/13 :  11:15:39  Show Profile Send The Leafs a Private Message
Jag lyssnade till KEf Q5 en gång i tiden med diverse elektronik.

Förvisso en trevlig högtalare med fin röståtergivning och det svängde på rätt bra. Men den hade enligt mig stora brister i basen. Bumlig, luddig och inte alls speciellt tajt. Jag har dock inte lyssnat på uppföljaren iQ5 så jag kan inte säga om den är bättre på den punkten.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000