HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Relä; öppet eller stängt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2006/02/09 :  21:25:01  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
Sitter och cadar på min tänkta volymkontorll till en Aleph 1.7 och är mycket novis på reläer...

Hur vet jag om följande relä är öppet eller stängt när spänningen ligger på över spolen?

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=1670.htm

När spänningen ligger på ser det då ut som på bilden, eller?



Tacksam för all hjälp jag kan få...

// det blev en aleph 1.7 //

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/02/09 :  21:34:18  Show Profile Send UrSv a Private Message
Bilden visar viloläge. Testa?
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8506 Posts

Posted - 2006/02/09 :  21:35:00  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Bilden visar när det inte ligger spänning över spolen.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2006/02/09 :  21:49:05  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
Tackar för era svar...

UrSv, har tyvärr ännu inte fått hem reläerna så jag kan ännu inte mäta på dem...

Än en gång tack

/loovet

// det blev en aleph 1.7 //
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2006/02/10 :  10:12:56  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Kolla extra noga:

Är det "Bottom view" eller Top view"? Det är alldeles för vanligt med botton view av någon konstig anledningen.

Är spolen polariserad? NAIS med flera har det. Då spelar nämligen också botton - top view roll.

Just det reläet som du refererar till är INTE polariserat och bilden visar botton view.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2006/02/10 :  16:10:07  Show Profile Send ludo a Private Message
Det jag reagerar på när jag ser ritning över relät är de stora avstånden mellan polerna. Ser ut att vara ett stort o kraftigt relä. Skulle sträva efter att välja så små relän som möjligt dels för layoutens skull dels för sftrömförbrukningen.

Go to Top of Page

CarrotMan
Member

198 Posts

Posted - 2006/02/10 :  21:38:39  Show Profile Send CarrotMan a Private Message
Relæet er i DIP-16 storlek. Dom finns mindre (tex. Omron G6x på Elfa), men DIP-utgavan er standard og har normalt identisk pinbeläggning från producent til producent. Då kan man hitta tex. NAIS el. Aromat-typer på ebay som är mycket billigere än Elfa's Omron


/U.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000