HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkning till ML Vantage
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Boccob
Starting Member

31 Posts

Posted - 2006/02/09 :  12:53:50  Show Profile  Visit Boccob's Homepage Send Boccob a Private Message
Har köpt ett par nya högtalare för en månad sedan ett par Martin Logan Vantage, Det låter fantastiskt bra. Jag har för närvarande en Amplifix och det är faktiskt förvånande hur bra den klarar av att hantera högtalarna.

Men som sagt vet att hötalarna har mycket att ge så man får ju börja leta lite alternativ, och skulle behöva lite tips på förstärkare/slutsteg. Kravet e att förstärkeriet klarar av att leverera ner till 1ohm o inte vara allt för strömbegränsade.

Egna funderingar kretsar kring att byta upp mig till en Thor eller eventuelt en Balder(det nya Bladelius slutsteget), kanske en Rotel rb-1090(men har för mig att den stänger av sig under 2 ohm), eller vad sägs om den nya Primare a32. Kanske måste man sikta in sig på en Grendel.

Tar tacksamt emot tips

Freja - Thor Mk II - ML Vantage

Edited by - Boccob on 2006/02/09 12:54:31

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/02/09 :  16:28:39  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Enligt mitt sätt att tänka så ska ju den uppgradering man gör hamna sist i prioriteringslistan, den ska med andra ord hålla ett tag utan att behöva bytas ut. Man ska liksom ta i lagom mkt eller hellre för mkt än för lite. En Grenel är ju aldrig fel, jättebra att man kan uppgradera med ett kondensatorbankskort när ekonomin hämtat sig.
Är du i närheten av Alingsås fins ju förstås möjligheten att låna hem, genom att testa hemma får du ju fram de bästa resultaten.

Lycka till i jakten...
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/02/09 :  16:39:11  Show Profile Send svejk a Private Message
ICEPower med ARC rör försteg fungerande mycket bra för mig med ML, blir ju inte så dyrt. Dynamic Presesion tror jag är riktigt braaa till ML Har själv ingen erfarenhet men såg något hemma hos reportage hos konstruktören han körde med elektrostar.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000