Author |
Topic |
|
Thomas A
Member
189 Posts |
|
John Stalberg
mångordig stringens
844 Posts |
Posted - 2002/11/02 : 21:45:25
|
Kanske. Jag lutar nog mer åt low-fi.
John |
Is there anybody out there? |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2002/11/02 : 21:56:01
|
Vad!? Skall de överge plastattrapperna? ;) |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
Thomas A
Member
189 Posts |
Posted - 2002/11/02 : 22:05:02
|
Man kan ju hoppas att de försöker med lite akustikprodukter åtminstone:
One of the three domains is Home Entertainment, which primarily targets consumers who want a range of customized products for their living rooms that meet their requirements for convenience, excitement and design. These consumers want the latest technology and innovations included in their products; are looking for products emphasizing stylish design; and want total home cinema immersion from state-of-the-art equipment.
T |
"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas" |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång
3276 Posts |
Posted - 2002/11/02 : 22:10:57
|
Jag håller med John, det dom beskriver är inget för oss... Det är förmodligen till den "vanlige" IKEA kunden som ev. vill ha en enkel lösning på möbleringsproblematiken med en hembio i vardagsrummet dom vänder sig till... Men man skall ju inte sluta hoppas... Tänk OM IKEA skulle ge sig in i akustikprodukter.... ;o)) |
|
|
Lennart
Member
322 Posts |
Posted - 2002/11/02 : 23:17:21
|
IKEA goes High End! Du får alla delar, skruvar och limmet i en påse! Byggbeskrivning medföljer!
Men tror ni inte att det saknades en spole och en konding till filtret!? Var fan är diskanten?
Ja, ja! Det är ju bara att ringa och sitta i telefonkö i två timmar och betala till Felia lika mycket som man skulle ha gjort om man köpt det hela färdigmonterat... |
=================== Ju mer skrot det finns på ett järnspett... |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/11/02 : 23:18:33
|
men vinsten går ju till oss för felia är ju privatägt |
|
|
Lennart
Member
322 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 20:23:27
|
Tänk om IKEA skulle ge sig in i att sälja akustikprodukter... En förstärkare med märket IKEA på framsidan... Högtalare med IKEAs logga...
Jag skulle skämmas att ha nåt sånt hemma!!!
Vet ni om att IKEA har sålt dammsugare och symaskiner med IKEA-loggan? De säljer dem inte längre av förklarliga skäl... |
|
|
Thomas A
Member
189 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 20:36:48
|
Tja,
jag menade inte direkt högtalare.... utan dämppaneler o dyl.
T |
|
|
n/a
deleted
776 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 21:04:02
|
Ifall jag inte har hört fel så har faktiskt IKEA sålt nån form av anläggning en gång i tiden... Inget jag kommer ihåg dock. |
//Jonas
Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
|
|
Lennart
Member
322 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 21:07:02
|
Thomas A: Jo, jag vet vad du menade :-) Men jag tyckte att min hemska tanke var ganska kul...
Alla HiFi-entusiaster kommer att sitta med likadana dämppaneler på väggarna, med likadana spikes och kuddar under högtalarna, med likadana heltäckande mattor, med likadana rack och diskutera vilka muttar och skruvar som saknades... :-)))
Men visst säljer IKEA saker av hög kvalitet! Inte att förneka! Vet ni om att deras vägg- och takfärger är exakt detsamma som Nordsjö-färgerna? Ja, det är Nordsjö som tillverkar dem och det är precis samma färger. |
|
|
Light Head
Starting Member
21 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 21:30:58
|
Spelar det någon roll vad det står på loggan? BRYR NI ER INTE OM HUR DET LÅTER??!!
Men jag skulle självjklart vara väldigt skeptisk till IKEA, om de skulle sälja hifi....
Har ni lyssnat på Reference A3? (Jag frågar för jag vill veta vad andra tycker, eftersom jag själv tyckte att de var VÄLDIGT bra!)
/Light Head |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 21:48:53
|
quote: Originally posted by X-ray
Ifall jag inte har hört fel så har faktiskt IKEA sålt nån form av anläggning en gång i tiden... Inget jag kommer ihåg dock.
Jo du Min första så kallade stereo köpte jag på ikea kommer till och med ihåg priset 359 kr för plastskivspelare och två plasthögtalare 2x3 watt och det hördes fördjävligt så det dröjde inte länge innan det blev byte.Kan tillägga att det var dåvarande FERGUSON som tillverkade deras grejor.Tror till och med att de var med i dåvarande bibeln Hi-FI Handboken de ni |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
John Stalberg
mångordig stringens
844 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 23:21:10
|
Ferguson. Det är hajend va? |
Is there anybody out there? |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 07:53:09
|
quote: Originally posted by John Stalberg
Ferguson. Det är hajend va?
USCH NÄTror det var runt 1970 |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
Edited by - EAR on 2002/11/04 07:54:02 |
|
|
Revisorn
Member
380 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 09:06:44
|
Jaja..lite coolt vore det ändå. Vad IKEA kan bättre än andra är att tillverka och distribuera billigt. Om de bestämde sig för att bygga något ordenligt för relativt låg kostnad skulle det nog kunna bli hyfsat. Sedan vore det roligt med fler svenska märken. |
|
|
Thomas A
Member
189 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 18:05:59
|
Svar från IKEA. De säger att de inte kommer ha några "paketlösningar", och att de har inlett ett samarbete med Phillips ang. "home entertainment". Vad exakt för produkter som kan tänkas kan bara framtiden utvisa, det enda svar jag fick att de ser över akustik och vibrationer i möbler i ex glas.
T |
|
|
no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå
824 Posts |
Posted - 2002/11/05 : 18:26:45
|
quote: Originally posted by Lennart
Tänk om IKEA skulle ge sig in i att sälja akustikprodukter... En förstärkare med märket IKEA på framsidan... Högtalare med IKEAs logga...
Jag skulle skämmas att ha nåt sånt hemma!!!
Vet ni om att IKEA har sålt dammsugare och symaskiner med IKEA-loggan? De säljer dem inte längre av förklarliga skäl...
Snart står det "Microsoft" på allt ändå, så varför inte IKEA . Tycker MS verkar köpa upp allt dom kan lägga vantarna på.
Kul det blir när operativsystemen i bilarna är från Microsoft och man skall bromsa in vid ett rödlyse el. dyl när det plötsligt poppar upp en söt liten "Bluescreen" och säger ngt. liknande; "Ett systemfel har påträffats i... Tryck Ctrl+Alt+Del för att starta om."
Mvh |
|
|
|
Topic |
|