Har grubblat lite som vanligt och tänkte på att MC pickupper (pinupper!) vill ha en riktigt låg belastningsimpedans. Gärna 15 - 100 ohms nått sånt. Så långt allt bra. Men, man vill ju gärna ha låg förvrängning och väldigt lite brus och helst ingen återkoppling. Hur gör man då detta.
Tittar man på Pass SUSY patent så står det nått om att kunna sänka dist och BRUS till en 1/100 del bara genom att nogrannt matcha de två halvorna i en SUSY krets. Hmmmmm.... Intressant tycker jag. Kopplingskondingar är ju trista tycker jag, och då halkar jag lätt in på snurriga territorier med flytande nätdelar och Circlotroner! Följande krets är en principskiss på den typen av krets jag skulle tro funkar fint. Man sätter ju den ganska minimala återkopplingen med motstånden på ingången. Återkopplingen har ju som huvuduppgift att balansera och matcha halvorna. Denna krets är ju helt DC kopplad, Supersymmetrisk och balanserad. Det borde inte vara svårt att klämma in ett RIAA nätverk nånstans eller bara använda denna krets som en renodlad stepupp.
En ganska ogenomtänkt tråd skriven medans mina hungriga och uttråkade barn gör mer och mer hyss för att avleda Pappsen från dator. Kommentarer (och beröm och hyllningar) mottages tacksamt.