HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Höjdpukterna på årets Gignos High End enligt er
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2006/02/05 :  13:45:53  Show Profile Send Smackman a Private Message
Tack .linkan.


Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2006/02/05 :  13:56:44  Show Profile Send Snutten a Private Message
En annan höjdpunkt var när man kom hem och insåg att det låter rätt ok hemma också .

Edited by - Snutten on 2006/02/05 15:21:32
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2006/02/05 :  14:15:01  Show Profile Send Bland a Private Message
Jag gillade verkligen rummen. Ljudet var mycket bättre än vad hotellrum brukar presentera. Vidare var det inte så trångt utan luftigt och trevligt. Bästa ljudet går till suwa trading. Oerhört homogent och klangmässigt kändes det mycket rätt. Det var en njutning att få höra hur bra en 78 kan låta! Harbeth lät bra - som dem alltid gör. Tyvärr tycker jag inte audioconcept fick det till det i år. Det brukar låta mycket bra därinne, men inte i år. Många är kritiska till tonkraft men jag tycket att dynaudio lät ok. Mjukt och homogent men kanske med lite kraft. Men det som lät var bra.

Var inte inne i Audionord eller hos konsulterna.

Det bästa kanske var att inse - som någon skrev - det låter bra hemma!
Go to Top of Page

jimmy_JDM
Member

141 Posts

Posted - 2006/02/05 :  15:35:42  Show Profile  Visit jimmy_JDM's Homepage Send jimmy_JDM a Private Message
usher rummet tyckte jag nog bäst om,
i överigt så tycker ja mässan va hmm lite sämre än förra året,
kändes som man gick i en sjukhus korridor, och var det mer eller mindre rum det här året än förra?, kändes som man gick igenom allt aldeles för fort, och det va mer lyx och "mys" stämmning på förra årets mässa

och en till sak, varför svarva cd skivor mitt när folk sitter och lyssnar på musik? dummaste jag har vart med om, hade väll mr svalander kunnat gjort i korridoren(för det var väll han?)

och en sak som gjorde mig sur som fan, att inte gignos hade kunnat satt upp varnings skyltar eller vad som helst, så 20-30-40 bilar kunnat sluppit parkerings böter om det inte vart mer på söndagen, ni borde ha kontaktat carpark eller vilka det nu va som satte dom och åtminstånde försöka få en deal med dom, fanns ju knappt parkerings platser, och är man ingen 08a så ger man sig inte frivilligt ut i trafiken för å leta parkerings platser 1000 meter bort

och när man ändå hade fått parkera 1000 meter bort så sätter man på sig sin fina stora varma vinterjacka å tänker självklart har dom ju en garderob för det är ju 15minus ute å alla kommer gå i vinter jacka, men ack så fel vi hade jätte kul å bära på tunga vinterjackan i 5 timmar

mvh jimmy som hoppas att mässan går tillbaka till hotellet nästa år

Välkommen till mitt hem och min trädgård
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43191
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/05 :  16:35:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kul att du hittade usher, så att något var kul, med det kanske var för att du fick en skiva !?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jimmy_JDM
Member

141 Posts

Posted - 2006/02/05 :  17:29:04  Show Profile  Visit jimmy_JDM's Homepage Send jimmy_JDM a Private Message
fanns fler saker som va kul och lät bra, men alla drar ju upp det positiva med mässan, ingen värkar nämna dom sakerna jag tog upp trots att det stod folk å svor över parkerings böter och att det va drygt att bära jackan för det inte fanns nån garderob

och nej jag tog ingen skiva

Välkommen till mitt hem och min trädgård
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43191
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/02/05 :  17:49:57  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Ja blev liggandes i sängen med feber o hosta när meningen var att jag skulle besöka min första hifi-mässa

Någon som fick någon uppfattning om budgetmärket Advance???

Patrik(host spott fräs)

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

jimmy_JDM
Member

141 Posts

Posted - 2006/02/05 :  18:02:04  Show Profile  Visit jimmy_JDM's Homepage Send jimmy_JDM a Private Message
jag kollade lite på dom grejjerna, såg väldigt välbyggda ut, ända som jag inte gillade var väll att "pinnen" i VU mätarn va lika blå som alla siffrorna, med andra ord den var svår och se, om man nu vill se den =)

frågade även pris på deras vinylare som dom har på G
den skulle ligga på nånstans runt 5000kr, så det kanske blir att man provar den sen när den kommer


Mvh Jimmy

Välkommen till mitt hem och min trädgård
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43191
Go to Top of Page

Peter J
f.d. Raceman

205 Posts

Posted - 2006/02/05 :  18:36:18  Show Profile Send Peter J a Private Message
"Någon som fick någon uppfattning om budgetmärket Advance???"

Jag lyssnade en del på deras produkter och spelade även en del egna låtar som jag kan väl. Detta rummet lät bättre än många betydligt dyrare rum. Klart prisvärda produkter!!

Vad det gäller dem "fina" rummen från Hificonsult,Audionord samt Tonkraft var det bara Audionord som imponerade. Burmeister uppställningen blev mest en "jaha" känsla. Jag hoppas verkligen att det fungerar bättre i deras butik i Alingsås för deras potenciella kunders skull. McIntosh tillsammans med Dynaudio var en grym besvikelse, det låter bra mycket bättre i min bil än det gjorde i det rummet.

Min första hifimässa gav helt klart mersmak men jag hade förväntat mig betydligt högre standard på flera rum. Visst det är besvärligt på en mässa men många har inte ens försökt att få det hyffsat. En matta på golvet och kanske lite tyg/matta på bakväggen hade gjort en hel del för ljudet. Jag kan mycket väl tänka mig att mässor på hotel ger en betydligt bättre upplevelse, det var även rätt dålig information om vad det var för produkter och musik som användes vid ett flertal demon medans andra som tex Sladd är betydligt bättre på att informera. Dem andra hade kanske en formsvacka när jag var i deras rum?

På det stora hela en kul och positiv dag i Stockholm.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/02/05 :  19:26:14  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Trevlig mässa, inte större än att man hann med det mesta på en dag (lördag). Angående parkering så ställde jag bilen ett par kvarter bort på en tvärgata alldeles gratis, inga problem om man kan fickparkera, å jackan gick ner i kassen man fick vid ingången.

Jag tycker nog att rummen överlag funkade bättre än i hotellet. Mindre läck mellan rummen och det spelades i allmänhet inte så högt heller. Jämfört med förra året var det en stor förbättring då man fick vända i var å varannat rum pga den hårresande volymen.

Musikaliskt var det som vanligt alldeles för mycket trist mässmusik så i många rum blev man inte sittandes eller stående så länge. Värst var väl B&W demon med nån Julio Iglesiaskopia, urk. Annars lät B&W bättre än i fjol när det bara lät hårt å hööögt.

Det fanns ju undantag som t.ex Audio Concepts rum där det spelades bra musik på en mycket väljudande anläggning. Blev faktiskt sugen på högtalarna ända tills jag såg prislappen.

I Carlssonrummet spelades oxå en del bra musik å det lät väldigt bra på alla högtalarmodellerna tycker jag. Imponerande att få sån stereobild var man än befann sig i rummet. Jag stog i ena hörnet å det kändes som sweetspot ändå.

I Veteran hifi:s rum spelades oxå trevlig musik på lagom volym å ändå stort å fylligt ljud, gick tillbaka dit flera gånger. Inos piP rätt uppställda imponerade verkligen trots att det inte var nån dämpad bakvägg vad jag kunde se, bara ett draperi. Där spelades bl.a en operaskiva som gav ett enormt djup i ljudbilden, aktörer som gick fram å tillbaka på scenen, häftigt.

Bland "finrummen" var jag på demos både i Audionords å Hificonsult. Tycker nog att Maxx 2 med Krell Evolution var ett antiklimax det "lilla" systemet med Sophia å Krell FBI lät mycket bättre. Den där trumskivan som tydligen var årets hit bland demare lät bättre på Burmesters system men frågan är vem som kopplat fel för trummorna hade olika placering hos Audionord å Consulterna. Kul när nån tjötar om prylarna iaf å inte bara matar plattor å sen trycker i ett hörne.

Edit: fel produktnamn

nyfiken skeptiker

Edited by - krellmaster on 2006/02/06 13:06:37
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/05 :  20:39:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kan hålla med om att en garderob att hänga av sig, hade varit bra.

Men vad vi borde ha sluppit,,, var de där förbaskade prasslande papperspåsarna som hade hittat tillbaka från Sheraton. BLÄ!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2006/02/05 :  20:41:15  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag var också där och tyckte att det fanns tre högtalare som jag tyckte lät hyfsat. En var från Usher och den andra var märkligt nog den stora högtalaren från Jamo. Den tredje minns jag inte helt säkert men det kan ha varit en golvare från Canton. När det gäller filmljud så tycker jag att det är svårt att göra någon bedömning. Vad är rätt och fel när det gäller filmljud?
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2006/02/05 :  20:53:15  Show Profile Send Cyber a Private Message
raceman:

quote:
Vad det gäller dem "fina" rummen från Hificonsult,Audionord samt Tonkraft var det bara Audionord som imponerade. Burmeister uppställningen blev mest en "jaha" känsla.


Instämmer med raceman, detta var oxå mitt intryck av samma rum
Det som imponerade var AudioNord rummet, jag satt i mitten ganska långt bak... Jag tycker oxå att PL Audio rummet lät ok...den korta stund jag satt där...i övrigt så var de 6-7 rum jag var till inte speciellt imponerade...

/Cyber

Edited by - Cyber on 2006/02/05 21:03:52
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/02/05 :  21:49:45  Show Profile Send Roq a Private Message
Några spontana intryck från dagen:

1. GignosAudio hade suverän skyltning från Thorildplans T-bane-station!

2. För att vara mässa så var det ovanligt många anläggningar som lät bra. Nu kom jag ganska tidigt så jag fick flera "lugna stunder" framför flera anläggningar vilket säkert bidrog till nöjet.

3. Burmesteranläggningen överraskade och imponerade för första gången på mig. Idag lät det riktigt bra när jag var där.

4. Rummet med Base Technology-grejer lät också helrätt. Där var det inga som helst problem att sitta en stund

5. Sennheiser HD650 och 600 är verkligen bra lurar. Ingen av de andra Sennheiser-lurarna kom i närheten även om den lilla PX 100 lät mycket bra för sin litenhet.


Edited by - Roq on 2006/02/05 21:51:06
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/02/05 :  22:05:39  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
3. Burmesteranläggningen överraskade och imponerade för första gången på mig. Idag lät det riktigt bra när jag var där.

Det gjordes en "lätt" sänkning av basen till Söndagen... Det gjorde att inte rummet sjöng med lika mycket som dagen innan.

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/02/05 :  22:12:37  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
Det gjordes en "lätt" sänkning av basen till Söndagen


Just, 3dB sa Sladd.

(F.ö. gillade jag arkitekturen på Lärarhögskolan. Fint ställe som jag gärna skulle återkomma till. Överhörningen var mindre än vanligt också).
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/02/05 :  22:37:24  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Så nu har man äntligen kommit tillrätta framför datorn efter helgens lilla utflykt till Stockholm.

För min del så var Jamo en riktigt stor överraskning. Den vill jag absolut höra med lite tyngre musik , både elektroniskt & rock

Energy Veritas lät riktigt bra, speciellt när FBK fiskade upp en skiva med lite Kraftwerk. Elektro kardiogramm har verkligen ett tungt basspår

Midas Studios var en trevlig bekantskap, både ljudmässigt och utseendemässigt !!

Sen var det trevligt att träffa lite forumfolk , vi lär väl synas på kommande mässor/träffar ...

Helgens bästa var dock FOO FIGHTERS.
Mycket trevlig konsert, väl värt entrépengen ...

/Eddie

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2006/02/05 :  22:50:41  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Några saker som jag gillade var att jag hörde en del kul musik vid demos, Ayreon drar definitivt in mig i ett rum, Madonna var ju ganska ball eftersom det inte är så vanligt, forumets moderatorer kör ju alltid med Ramstein vilket vissa nu har lärt sig så de plockar fram den innan vi ens säger till , Blue Man group är ju också kul att se/höra.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/02/05 :  22:53:11  Show Profile
Ja jösses, lyssnade i Audionordrummet idag och stannade även kvar en bra stund efter 16, vilka prylar, det var var en upplevelse utöver det vanliga. Nog det bästa jag hört tror jag.
Usher dag 2 lät fortfarande lika bra även om det spelades på tok för högt ibland, utser systemet med Electrocompaniet, Usher och Midgard till "Most bang for the buck" (Hela systemet landade på ganska precis 100.000:-)

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/02/06 :  00:14:12  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Nu ska sägas att jag inte besökt alla utav de "värsta" rummen eftersom man måste prioritera lite och då ligger sådant som det finns någon realistisk möjlighet att införskaffa närmare till hands.

Om några av de jag besökte tycker jag följande:

Jamo: Visst, delvis trevligt ljud men för svulstigt för min smak.

Carlsson/Harbeth:
Carlssonhögtalarna var en höjdpunkt för mig. Inte för att de hade bäst och mest exakt ljudbild utan för att det var ett av de få rum som jag faktiskt kunde stå och stampa takten. I många av de andra blev det, jaha det här kanske var häftigt men knappast engagerande. Jag gillade OA-51 bäst, se där kan man spara några kronor mot 52:orna. OA-58 lät lite väl diffust tyvärr, huruvida det var kombinationen med rummet vet jag inte. Carlsson spelades med MusikLab.
Harbeth tyckte jag förvisso var imponerande men ändå inte något som jag skulle vilja ha hemma.

Septon?: Energy Veritas lät också trevligt. Hehe, jag har ju Energyburkar, dock enklare modell och äldre, så dem måste jag väl gilla . Fick dock en känsla av att jag ville ha annan elektronik, såklart en smaksak. Spelade alldeles för högt.

VeteranHiFi:
Fullständigt oengagerat och utan botten. Pip var ordet . Väntade på att jag skulle få det fladdrande konerna i ansiktet... Tydligen skulle detta vara bättre än förra året, tur jag inte hörde hur det lät då.

Sådär, några snabba intryck på kvällskvisten.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/02/06 01:15:36
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2006/02/06 :  09:27:52  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
Korta intryck av mässan, var där på lördagen, tar det i ungefärlig prislappsordning om jag minns rätt.....uppifrån och ned:

det som lät bra:

AudioNord: Det lät förstås kanon med Wilson och Krell, men vad kan man förvänta sig med den prislappen, , lite tråkig musik på MAxx lådorna, Sofiorna smällde det på bra med. Kul att iallafall få chansen att lyssna på riktig "High-End"

Hifi-Consult: Gillade QRS med Bladelius, tycker nog att de lät bättre än Burmester riggen, tyckte det fanns en aning "ludd" i ljudet från den, gillar när det låter lite mer "på", kan kanske ha att göra med att man spelar Audiovector hemma .

VR4:orna lät STORT, hann inte lyssna så mycket.

Kharma lät fint hos Hifi-Art men ack så dyra....inte prisvärt tycker jag...

Jamo grejerna överaskade mig också med STORT ljud, kul design, snyggt och häftigt med riktiga 15-tummare i basen, hade varit kul att höra dem i ett större rum.

Blev positivt överaskad av Elac stativarna hos Best Sound, där svängde det bra om ljudet....dock fortfarande väldigt mycke pengar....

Tycker NAD Master Series med Dali Helicon 300 ??? lät riktigt trevligt, tveksam dock igen till priset på Stärkare o CD...

Advance anläggningen med högtalare (vet ej vad det var, men de kostade runt 18') lät helt ok = bra, kändes helt klart prisvärt, förmodligen för att priserna ligger i "min" liga

pIP:arna tycker jag lät riktigt bra om man satt i sweetspot, jätteskillnad jämfört med om man stod bredvid. Med tanke på vad de kostar och hur rummet såg ut spelade det riktigt bra, mycket större/bredare ljud med bra släpp än vad jag hade förväntat mig.

det som lät lite sämre:

System Audio lät snabbt och rappt som jag gillar, men ack vad mycket låda det lät, dåligt släpp.

Kef Reference ? , gosigt, men väl svulstig bas och lite trött i toppen tyckte jag.

Cantons stora (i filmrummet), tunt och tråkigt på nåt vis, kändes ...jaha....mycket pengar o lite ljud.....

.....lite kort vad jag minns så här ett par dar senare....





Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2006/02/06 :  09:49:37  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej!
Var där på söndag em (då det låter bäst ;-) Hann inte med alla rum.

Jag vill även passa på att tacka alla utställare för att de inte spelade så himla högt (har problem med det själv). Dessutom så tar man ju bort finliret om man bombarderar öronen med alltför högt ljud.

Visst är det intressant att folk tycker så olika. Fast det är väl en del av tjusningen - annars skulle ju alla sitta med samma högtalare i slutändan....
Lite intryck från mig.

-Audionord Krell/Wilson/Audio Research
Mycket välupplöst "kontant" ljud utan egna resonanser (det stod taket för!) i lådorna. Stod inte optimalt, men visst var det imponerande. Den lilla Sofia imponerade nästan mest, med sin förmåga att flytta luft med 2 10' element Dessutom lät det bra med vad som väl var Audio Research CD-spelare. Stora systemet spelade SACD. Lite trist att det mest blev klassiskt och lite "finare musik". Inget man spelar hemma direkt. Mässans bästa ljud av vad jag hörde. Många klankar på Wilson, men jag håller inte med.

-Hificonsult
Burmester/QRS/Bladelius
En av mässans bättre rum. QRS lät bra men jag fick känslan av resonanser i mellanregistret med lådljud som följd. Hoppas jag har fel, men det var något som inte stämde i den annars fina anläggningen.
Burmester? Ja vad skall man säga. TYSKT kanske. Lät fruktansvärt bra på viss musik och mindre bra på andra. Skulle vilja hört lite "vanlig" musik - inte bara demomusik från Stockfish och liknande....Inte värt pengarna men visst är det coola prylar. Elektroniken drar mer i plånboken än högtalarna.

-Usher
En ny bekantskap för mig. Lät välupplöst med rejäl och djup bas. Spår 5 på Yellos senaste skiva var imponerande. Tydligen inte så dyr elektronik. Mässans mest prisvärda ljud? Lyssnar gärna mer på Usher.

/Dynaudio/McIntosh
Lät INTE bra pga dåligt anpassat rum till prylarna anser jag. En kompis har dessa högtalare och de behöver stöd i basen. Nu lät det tunt och tråkigt - speciellt efter att just ha varit inne hos Hificonsult.

Miller & Kreisel
Fint filmsljud och en toppenprojektor. 3 chip DLP (inga regnbågar!!!). För tunt i basen dock som var inställd för lågt för min smak. Om det var någon som tyckte samma så finns det mer att hämta i basen jag lovar.

-Lexicon/Genelec
Mycket bra filmljud. Välupplöst och ärligt filmljud. Klara monitoregenskaper. Lexicon kan det här med filmljud. Toppklass! Vill ha en MC-12 Pleeeease;-)

-Veteran/Pip
Lät tyvärr tunt i rummet. Antar att de måste installeras annorlunda för att få optimala arbersbetingelser.

-Canton /Onkyo
Mässans överaskning. Otroligt stort och kraftfullt imponatorljud. Stor ljudbild. Fyllig botten med kraft. Spelade på Onkyos hembioprylar, vilket gör det än mer imponerande!

En trevlig mässa!

/Shaft
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2006/02/06 :  10:44:49  Show Profile Send mats31 a Private Message
Min sammanfattning efter att ha smält alla intryck är nog så här ---

Mest intressant:

Jamo-dipolen (mässpris 60,000), som lät mycket bra, men instämmer med föregående att basen var lite överdriven och svulstig. Kunde vara rummet eller att dom anses mer säljbara med en betonad bas (kvaliteten var dock mycket bra).

Lite "biased" av mina Linkwitz Orion förstås, eftersom ljudkaraktären är likartad. Orion upplever jag vara betydligt mer balanserade och ha rakare frekvenskurva (tack vare aktiva filter) och att även ha snäppet bättre imaging. Bättre WAF på Jamodipolerna förstås... Vill ha dom med röd baffel (7 lager MDF enligt säljaren).

Mest imponerande:

KRELL + Wilson (prislappen också!!) med mystisk slagverks"musik", fast alltid svårbedömt när man inte spelar musik utan slagverksövningar designade för att just låta imponerande.


Nästan lika imponerande (som linkan också skrev ovan):

Audioconcept som spelade Stevie Ray Vaughan på LP via Nagra, DartZeel och WLM. Dynamik!!!


Minst engagerande per krona:

Transparentkabelmarknadsföring!!!
Burmester-högtalarna .... Gäsp!!!


Grötigaste bas per krona:

B&W 800D med risig filmmusik på alldeles för hög volym.
Synd för B&W kan bättre helt klart.


Mest spännande bio-prylar

Genelec + Lexicon....vill ha..

Kanske minst prisvärt (?):

14000 SEK för ett instickskort till Bladelius Grendel med 20 st 10000 uF elektrolytkondensatorer.


Sammantaget dock en bra mässa, väl värt en söndageftermiddag...

/M


Edited by - mats31 on 2006/02/06 13:37:25
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/02/06 :  12:02:17  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
En liten instickare här bara, nån kanske vet vad det var för skivor som spelades i Audionord-rummet, främst körsången med snubben som hade den ruskiga basrösten - vilka var det "Four" nåt vill jag minnas, men jag klarade inte av att minnas det hela vägen hem

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/02/06 :  13:16:58  Show Profile Send FBK a Private Message
Uscher burkarna som många verkar vara positiva till, vilken modell var det som demades? och vad kostar dem?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000