HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Denon 2900 VS Denon 2200
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2006/02/03 :  14:38:20  Show Profile Send jaejin a Private Message
Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med skillnaderna mellan dessa. Jag vet att 2200 kostade cirka 7000kr ny och 2900 kostade 10 000kr ny. Behöver en ny dvd och har hört att 2900 ska vara en bra begagnad dvd som är prisvärd. Men frågan är om dvd 2200 duger bra den med ljudmässigt och bild.

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/02/03 :  15:04:53  Show Profile Send KennethS a Private Message
Äger själv en DVD2900. Mycket kompetent för pengarna. 2200 sägs ha ungefär 75% av 2900:s prestanda. Har dock inte hört 2200 själv, så det är vad jag läst mej till i gamla nummer av WhatHifi. Dom menade redan då att hade man pengarna så skulle man klart gå upp på DVD2900, men att 2200 var mycket kompetent för pengarna. Bilden är fortfarande strålande fin och ljudet ger även dagens multimaskiner en mycket hård match för pengarna. Använder själv min till en Loewe Aconda 32" tv, och den har ju ruggigt mycket bättre bild än dagens plasmor, och där gör 2900:an den definitivt inte bort sig. Hittar du en begagnad: KÖP!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/02/03 :  19:27:13  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
När jag testade 2200 tyckte jag inte att den var bra som CD-spelare jämfört med några andra (Nad s500, njoe tjoeb mfl). Däremot vill jag inte uttala mig om bilden/DVD.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2006/02/04 :  08:14:03  Show Profile Send KennethS a Private Message
Väl inte så konstigt att den inte hänger med en dedikerade CD-Spelare för samma eller mycket dyrare pengar. Försök slänga in en SACD eller DVD-Audio eller varför inte en DVD film i dom spelare du nämner Leo. Ska man jämnföra en DVD-Spelare, så ska det vara mot andra DVD-Spelare. Tycker inte jämnförelsen är riktigt schysst.

Sen har jag också hört att Denon DVD2200 inte ska vara någon superspelare för CD, som jag skrev i pm:et till dej Jaejin.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000