Bardis: Baffeln (och högtalaren) är redan byggd enligt skissen till vänster...den vita baffeln är fastlimmad...så det är mer än marigt att BYTA baffel tyvärr. Sen är tanken att "inget skall sticka ut" vid transport.....tyckte jag var jättesmart när jag byggde så..men nu sitter man med skägget i brevlådan. Tack för förslaget i alla fall.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
oki...fösökte få in en bild på knaak men det ville sig inte riktigt...emmm...tanken är i allafall att diskantmodulen PÅ NÅT SÄTT sitta fast...med nåt som griper i lådan från framkant till bakkant...kan det fungera med nån form av kil tro?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
...Jag ska tjöta på en kompis...hans syrra skall visst ha en digitalkamera..
Bökigt......jo...det går inte å borra ett hål för diskanten..ovanför (eller under) bredbandaren...lådan är invvändigt täckt med kakel...å dessutom så finns det stag ("windowbraces") i lådan som är i vägen..
Nu är "aset" klart...väntar nu på att få besök av hasse eller nån annan på forumsmedlem som kan ge sitt omdömme om bygget...samt fotografera...just fotografering tycks blivit ett nästan undligt besvärligt kapitel för sig.....ibland så vill det sig helt enkelt inte..