HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 högtalardesign FT-1600 MkII
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/03/04 :  11:46:18  Show Profile Send ohmega a Private Message
Bardis: Baffeln (och högtalaren) är redan byggd enligt skissen till vänster...den vita baffeln är fastlimmad...så det är mer än marigt att BYTA baffel tyvärr. Sen är tanken att "inget skall sticka ut" vid transport.....tyckte jag var jättesmart när jag byggde så..men nu sitter man med skägget i brevlådan. Tack för förslaget i alla fall.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/03/06 :  17:26:56  Show Profile Send ohmega a Private Message
oki...fösökte få in en bild på knaak men det ville sig inte riktigt...emmm...tanken är i allafall att diskantmodulen PÅ NÅT SÄTT sitta fast...med nåt som griper i lådan från framkant till bakkant...kan det fungera med nån form av kil tro?

Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/03/06 :  23:52:45  Show Profile Send Hasse a Private Message
verkar bökigt. varför inte borra ett hål i baffeln. eller bygga vinkel av två skivor som du ställer på högtalarn.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/03/06 :  23:57:52  Show Profile Send Hasse a Private Message
föresten vill jag se bilder! annars så kanske nån hänger på fönsterbläcket och spionerar.

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/03/07 :  00:05:37  Show Profile Send ohmega a Private Message
...Jag ska tjöta på en kompis...hans syrra skall visst ha en digitalkamera..

Bökigt......jo...det går inte å borra ett hål för diskanten..ovanför (eller under) bredbandaren...lådan är invvändigt täckt med kakel...å dessutom så finns det stag ("windowbraces") i lådan som är i vägen..

Edited by - ohmega on 2006/03/07 00:12:20
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/03/11 :  01:55:00  Show Profile Send ohmega a Private Message
Nu är "aset" klart...väntar nu på att få besök av hasse eller nån annan på forumsmedlem som kan ge sitt omdömme om bygget...samt fotografera...just fotografering tycks blivit ett nästan undligt besvärligt kapitel för sig.....ibland så vill det sig helt enkelt inte..

Edited by - ohmega on 2006/03/11 01:56:42
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000