HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 A30.1 eller A30.2 till Grand piano Home
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/01/31 :  17:50:42  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Nån som vet eller tycker nått i denna fråga???

Primare cd d20 o cambridge A500 skulle fungera som försteg om det blev ett slutsteg.

Eller vad sägs om en mf 3.2 kanske???

mvh Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

Edited by - Orpheus on 2006/01/31 17:52:52

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/01/31 :  18:25:21  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Primare A30.1 är en integrerad förstärkare till att börja med så behovet av att använda en annan förstärkare som förförstärkare synes litet.

Annars så vore A30.1 ett ypperligt alternativ. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2006/01/31 18:25:51
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/01/31 :  18:29:52  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Tack för svaret !
Men om valet blir A30.2 så behövs ju ett försteg.

Någon som (tror att de)vet vilken som är bäst av dom två(eller 3)

patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/01/31 :  19:31:25  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jo om du vill ha möjlighet till multikanalljud så får det ju bli antingen en begagnad SP31.7 eller SP30 i annat fall en PRE 30. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/01/31 :  20:14:54  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag avråder BESTÄMT ifrån kombin SFGH och Primare stärkeri, och med det så menar jag INTE att varken SFGH eller Primare är dåliga på något sätt. Utan den kombin passar dåligt ihop bara, talar genom egen erfarenhet då jag har haft ett par SFGH med ett Primare A30.2

SFGH är extra fylliga i mellanregistret och är allmänt tillbaka lutade i karaktären och att då kombinera dessa egenskaper ihop med slutsteg/förstärkare som även har ett klart fylligt ljud i allmänhet med lite förlåtande karaktär som jag tycker att Primare har, är inget som jag rekomenderar. JAG saknade engagemang och renhet i basåtergivningen och att inte ljudet ville släppa ordentligt med denna kombi.
Utan slutsteg/förstärkare som har ett mer neutralt ljud med rapp och ren basåtergivning med djup är enligt mig rätt likör för SFGH.

Om jag vore dig så skulle jag köpa en beg. Krell vxi400 som Adagio har eller ett beg McCormack DNA1 Deluxe slutsteg om du vill ha en delad kombi. Pm honom då han har haft båda alternativen med sina SFGH. Andra alternativ som kommer på så här på rak arm som "kanske" skulle funka är nya Thor 2an,Musical Fidelity A5.


Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000