Author |
Topic |
|
bjurta
Member
123 Posts |
Posted - 2006/01/30 : 15:59:06
|
Jag vill ha djupare bas till mitt system som snart inhandlas. Jag har nu nu högtalare: B&W602s3. förstärkaren kommer att vara en NADc372, och cd:n en NADc521BEE. Några förslag på en billig aktiv sub för cirka 2-3000?? |
björn ohlsson |
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2006/01/30 : 16:11:13
|
I den prisklassen är svaret Audio Pro. För dubbla pengarna REL. |
www.akkelisaudio.com |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2006/01/30 : 16:12:02
|
jag använder själv Audio Pro Supreme Sub med gott resultat. Se signaturen för övrig utrustning.
Betalade ca 2000 på Fyndbörsen. |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 12:18:11
|
Hade förut en Audio Pro B 1.32, borde finnas begagnad för det pris du sökte. Hade den till mina dåvarande stativare. Dock vill jag minnas, tillsammans med lyssningsintryck från en nära väns Audio Pro Blue Diamond att det är svårt att para en sub till de ordninarie högtalarna. Svårt att dela av dem så att de möts i registrena och inte "klumpar" ihop basen och det blir rörigt.
Nästa problem är att till film så tyckte jag det var härligt att få lite näsblodsframkallande lågfrekvenser ur subbasen - till musik så är det svårt att hitta tillräckligt snabbt,torrt arbetande och musikaliska aktiva subbar. De brukar kosta mer. (tex Von Schweikert, http://www.vonschweikert.com/vrs1.html ), den snabbast arbetande audio pro-subben när jag letade för några år sedan vill jag minnas hette 2.28 eller något dyligt. Hade två 6,5 element och bjöd inte den djupaste njurbältsbasen, men var lite av det jag beskrev ovan
Hoppas du hittar det du söker. Lyssna först!
|
Min anläggningstråd |
|
|
Rocky
Starting Member
2 Posts |
Posted - 2006/01/31 : 22:13:20
|
Jag har en B&W ASW 650 som ev. är till salu. Den borde passa dina 602´or riktigt bra eftersom det är samma serie. Subben är i jättefint skick och färgen är sorrento.
PMa för mer info om du är intresserad. |
|
|
|
Topic |
|