HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 subbas till 2-kanal!?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjurta
Member

123 Posts

Posted - 2006/01/30 :  15:59:06  Show Profile Send bjurta a Private Message
Jag vill ha djupare bas till mitt system som snart inhandlas. Jag har nu nu högtalare: B&W602s3. förstärkaren kommer att vara en NADc372, och cd:n en NADc521BEE. Några förslag på en billig aktiv sub för
cirka 2-3000??

björn ohlsson

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/01/30 :  16:11:13  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
I den prisklassen är svaret Audio Pro. För dubbla pengarna REL.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2006/01/30 :  16:12:02  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
jag använder själv Audio Pro Supreme Sub med gott resultat. Se signaturen för övrig utrustning.

Betalade ca 2000 på Fyndbörsen.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/01/31 :  12:18:11  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Hade förut en Audio Pro B 1.32, borde finnas begagnad för det pris du sökte. Hade den till mina dåvarande stativare. Dock vill jag minnas, tillsammans med lyssningsintryck från en nära väns Audio Pro Blue Diamond att det är svårt att para en sub till de ordninarie högtalarna. Svårt att dela av dem så att de möts i registrena och inte "klumpar" ihop basen och det blir rörigt.

Nästa problem är att till film så tyckte jag det var härligt att få lite näsblodsframkallande lågfrekvenser ur subbasen - till musik så är det svårt att hitta tillräckligt snabbt,torrt arbetande och musikaliska aktiva subbar. De brukar kosta mer. (tex Von Schweikert, http://www.vonschweikert.com/vrs1.html ), den snabbast arbetande audio pro-subben när jag letade för några år sedan vill jag minnas hette 2.28 eller något dyligt. Hade två 6,5 element och bjöd inte den djupaste njurbältsbasen, men var lite av det jag beskrev ovan

Hoppas du hittar det du söker. Lyssna först!


Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Rocky
Starting Member

2 Posts

Posted - 2006/01/31 :  22:13:20  Show Profile Send Rocky a Private Message
Jag har en B&W ASW 650 som ev. är till salu. Den borde passa dina 602´or riktigt bra eftersom det är samma serie. Subben är i jättefint skick och färgen är sorrento.

PMa för mer info om du är intresserad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000