HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur länge har ni väntat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/01/31 :  09:11:39  Show Profile Send Vox a Private Message
Hur länge har ni väntat som längst på beställda prylar och vad väntade ni på? Var det värt väntan?

För egen del börjar jag krypa på väggarna redan efter en vecka. När jag väl har bestämt mig vill jag ha prylen/prylarna NU.

Just nu går jag och väntar på en ny cd-spelare . Kommer den inte snart?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2006/02/02 18:50:49

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/01/31 :  09:17:59  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag väntade i över ett år om jag inte minns fel på en effektförtstärkare som skulle bli CE-märkt för några år sedan.Så att vänta några månader åtminstone är inget större problem för min del.MvhKristofer
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/01/31 :  09:56:58  Show Profile Send Vox a Private Message
whiskyman: var det värt väntan?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2006/01/31 :  11:53:06  Show Profile Send Bubben a Private Message
Väntade på högtalare i tre månader, på dagen.
Det var väl värt det...
Har nog annars alltid väntat cirka en månad på allt jag köpt pga leveranstider eller fraktproblem. Men jag är inte lätt att ha att göra med under den tiden.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/01/31 :  11:58:08  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja då, men jag köpte förstärkarna på ett annat ställe pga detta. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/01/31 :  12:57:47  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Beställde en förstärkare via nätet (HK 670) för två år sedan, utlovad leverans om någon vecka eller så... tji fick jag och satt på nålar i en och en halv månad. Det är ju egentligen inte så lång tid (snacka om i-landsproblem..) men problemet med dessa näthandlare är ju att de inte sitter på några lager direkt. Går man ner till en butik kan man få grejerna direkt, men det kostar någon tusing extra.

Den värsta tortyren är ju när man ser paketet via kollinummer på posten.se sakta röra sig likt en snigel över vårt oändligt avlånga land. Och innan man får avin...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/01/31 :  12:59:21  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Ska tillägga till ovan att jag inte hade någon förstärkare alls under väntan, vilket gjorde livet musik- och glädjelöst i en och en halv månad... :-(

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/01/31 :  13:53:22  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag väntar aldrig tills avin kommer. Så fort jag sett att paketet finns på utlämninsstället tar jag kollinumret och går dit. På så sätt får jag prylarna minst en dag tidigare.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:01:56  Show Profile Send Tomas a Private Message
quote:
Så fort jag sett att paketet finns på utlämninsstället tar jag kollinumret och går dit. På så sätt får jag prylarna minst en dag tidigare.


Been there, done that

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/01/31 :  14:04:32  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Har gjort samma ett flertal gånger. Dock avslöjar sig oproffessionalismen snabbt hos den Ica-personal som för tillfället har fått rollen som paket- och postutlämnare när de ibland vägrat och med extra surt kundbemötande sagt: "du får minsann vänta på avin, vi kan inte leta på ditt paket bara så där",
- jamen, jag har ju kollinummer, såg på nätet att ni fick paketet i förmiddags kl 11, snälla?
"det hjälps inte, du får återkomma!"

Dessutom, den gången när jag fick min cd-spelare så fick man rejäl skrämselhicka när den tuggumituggande tonårstjejen till kassörska släpar paketet med nåt finger runt det sköra packsnöret och dunsar upp det på bandet i kassan för att läsa av streckkoden. På paketet står "fragile" och "this side up" med tydliga bokstäver - fast det kan hon inte läsa eftersom paketet är upp och ner...

Nåväl, cdn fungerade som den skulle...


Min anläggningstråd
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/01/31 :  17:44:40  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jo mwnen priset för min del borde bli min väntan på min Nikon D200 som skall komma nu i februari är det sagt. Jag har väntat på denna kamera i snart 1,5 år egentligen.
Det var om jag inte minns fel, då jag först hörde ryktena om den. mvh Kristofer
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/01/31 :  17:50:56  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
A och O är vad som kommuniceras vid beställnings/köpetillfället av säljaren, tycker jag. Det värsta som finns är ju att få ett leveransdatum, som utan förvarning skjuts upp på den uttalande leveransdagen.

I övrigt har jag inget emot att vänta 1 vecka eller 1 månad eller ett ½ år...sålänge jag vet om det vid beställnings/köpetillfället.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Slupen
Medlem, HiFi Norr

261 Posts

Posted - 2006/01/31 :  18:38:40  Show Profile Send Slupen a Private Message
Att strunta i avin och fara direkt till affären med kollinumret är en lösning...

Men jag brukar ringa min kompis på postens sorteringscentral och be han ta ut paketet från bandet åt mig, då går det ännu snabbare (ännu ett i lands problem avklarat)

Problemet var en gång då jag gjorde denna procedur och de råkade skicka paketet som företagspaket, vilket innebar att mitt paket snurrade runt i Umeå helt utan anledning.. Var på säkert 3 utlämningsstället och jagade paketet inna jag fick samtal från centralen igen att det kommit tillbaka

Måste fan sluta köpa hifi, för tungt på nerverna =)

Lite HIFI om dagen är bra för magen!

Edited by - Slupen on 2006/01/31 18:39:30
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/01/31 :  20:23:03  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Beställde en integrerad förstärkare för elva dagar sedan och ännu har den inte kommit. Får väl återkomma med om den var värd väntan eller ej.
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2006/02/01 :  07:43:12  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Den som väntar på nåt gott....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/02/01 :  08:04:28  Show Profile Send Vox a Private Message
....väntar ALLTID för länge.



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Patrik B
Member

440 Posts

Posted - 2006/02/01 :  21:01:05  Show Profile Send Patrik B a Private Message
Beställde högtalare den 1/9-2005 och leveranstiden sades bli ungefär 2-4 veckor. Nu blev det ju inte riktigt så utan jag kunde hämta mina högtalarna först i mitten utav januari 2006.

Om det var värt väntan? O JA!

Mvh
Patrik B
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000