HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Lös fasplugg på B&W Nautilus HTM1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/01/30 :  18:47:18  Show Profile Send Terminator a Private Message
Hej,

Märkte att min centerkanal lät lite illa häromdagen och tänkte att jag borde efterdra elementen då jag inte gjort det på länge (kanske inte ens sen jag köpt den för ca 9 månader sedan). Till min fasa upptäcker jag då att faspluggen sitter löst men att det går att skruva fast den igen.

Ska det vara så här? Högtalaren verkar nu vara 100% frisk och jag vet att folk har bytt fasplugg men är det så här man går tillväga (dvs skruvar ut den gamla)

Mvh
Hans

PS Mailat Hi-fi Klubben men deras svarstid verkar ju vara över 24h så nu orkar jag inte vänta längre

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/01/30 :  19:06:01  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Du kan vara lugn, det ska vara så.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/01/30 :  20:18:31  Show Profile Send Terminator a Private Message
Tack för snabbt svar.

Att bara misstänka att högtalarna inte är helt krya gör ju att jag börjar kallsvettas
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2006/01/30 :  22:35:18  Show Profile Send Bubben a Private Message
Fick du inte med någon instruktionsbok till din centerhögtalare?
Där står ju ganska tydligt att man inte ska försöka förändra elementets spänning mot baffeln...det är också därför man får med den runda plastbrickan att skruva fast bak på elementet under transport.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/01/30 :  23:07:26  Show Profile Send Terminator a Private Message
Bubben, nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar? Jag har inte justerat/skruvat något på något (kommer inte på vad "skruven" som fäster FST-mellanregistret i bakkant heter) på baksidan av högtalaren utan det var faspluggen som satt löst och att efterdra skruvarna som elementen sitter fast med är väl snarare kutym då dessa lossnar i samband med användning.

Edit: Jag fick med manual till både HTM1:an och 804:orna och samtliga hade transportskyddet monterat samt varningstext.

Edited by - Terminator on 2006/01/30 23:08:57
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/01/30 :  23:53:06  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Efterdra skruvar? Jag provade på en i ena högtalaren förut och den verkade gänglimmad. Inte alltid nödvändigt alltså, utan snarare skadligt om den är limmad efter ursprunglig dragning med rätt moment.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000