HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hegel CDP4?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2006/01/27 :  08:26:48  Show Profile Send linkan a Private Message
Hej

Är nyfiken på era erfarenheter av denna spelare, har själv inte haft denna i åtanke då jag varit väldigt inställd på en Electrocompaniet CD eller DAC men blev tipsad om Hegel förra veckan.
Intressant är ju att EC och Hegel använder samma DACar men använder olika uppsamplingsteknik, EC har asynkron up-sampling till 192 kHz medan Hegel har synkron up-sampling till 176,4/352,8 kHz. Vad detta kan ha för betydelse vet inte jag.
Dela gärna med er av era positiva och negativa erfarenheterav denna Hegel-spelare.

Linkan

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/01/27 :  08:34:06  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Jag som gillar insidor på apparater, någon som har en insidebild på nämnda Hegel?

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2006/01/27 :  08:58:08  Show Profile Send linkan a Private Message

Linkan

Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/01/27 :  09:25:46  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Tackar. Ville bara se hur strt släktskapet var med en annan cd spelare. Vi har ju tidigare diskuterat samarbete, samma produkter i olika skal och märken, osv. Här finns ett tydligt släktskap, men samtidigt skillnader. Spänandne.


www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/01/27 :  09:33:26  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Välfylld låda, den måste ju bara låta bra

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/01/27 :  10:29:37  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Akkelis Audio vilken är det på din bild?
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/01/27 :  11:39:24  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Jag kan tyvärr inte ge dig den infon Marcus, jag skulel så sådana fall bli tvungen att döda dig efteråt

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/01/27 :  11:47:33  Show Profile Send EmilH a Private Message
Ha ha ha...
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/01/27 :  12:14:38  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
marcus_ec: Det föll dig aldrig in att kontrollera filnamnen på bilderna?

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2006/01/27 :  13:10:45  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
guldfisk: tackar! :D
Go to Top of Page

Mickhe
Member

209 Posts

Posted - 2006/01/27 :  17:09:48  Show Profile Send Mickhe a Private Message
Linkan, jag har CDP4A och är mycket nöjd. Finns du i Sthlm så hör av dig om du vill lyssna.

Jag vet att det i Norge har varit en liknande debatt om vad som finns under skalet på olika fabrikat. Nu hittar jag inte den aktuella länken där Bent Holter, som är Hegels designer, svarade på dessa frågor. Det finns kanske nån som kan hitta eller har denna länk.

/Micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000