Author |
Topic |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/01/22 : 19:42:58
|
TV 4 direktsänt 20.00. Sänds även i radio. |
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2006/02/07 07:42:11 |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/02/07 : 07:41:23
|
Då var det dags. Hur många grammis tar Laleh ? Får Ane Brun någon ?
Frågorna är många... |
Veckans skiva, här ! |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/02/07 : 19:23:05
|
Och de nominerade är:
Årets album Bodies without organs - Prototype Kent - Du & jag döden Laleh - Laleh Robyn - Robyn Timbuktu - Alla vill till himmelen men ingen vill dö
Årets artist Kent Laleh Moneybrother Robyn Timbuktu
Årets låt Amy Diamond - What's in it for me Darin - Money for nothing Kent - Dom som försvann Robyn - Be Mine Timbuktu - Alla vill till himmelen men ingen vill dö
Årets nykomling Amy Diamond Bodies Without Organs Darin Frida Hyvönen Laleh
Årets pop/Kvinnlig Amy Diamond - This is me now Ane Brun - A Temporary dive Frida Hyvönen - Until Death Comes Jenny Wilson - Love and youth Robyn - Robyn
Årets pop/Manlig Darin - Darin Håkan Hellström - Ett kolikbarns bekännelser Mauro Scocco - Herr Jimsons äventyr Peter Lemarc - Sjutton sånger - LeMarc sjunger LeMarc Son of a plumber - Son of a plumber
Årets popgrupp Alcazar - Dancefloor Deluxe - New Version Bodies without organs - Prototype Cdoass - Extra Fingers Doktor Kosmos - Ett enkelt svar: Suburban Kids with biblical names #3
Årets rockgrupp Kent - Du & jag döden Soundtrack of Our Lives - A present from the past The Ark- State of the Ark The Cardigans - Super Extra Gravity The Hellacopters - Rock & roll is dead
Årets rockalbum (Solo) Christian Kjellvander - Faya Freddie Wadling - Jag är monstret Moneybrother - To Die Alone Thåström - Skebokvarnsv. 209 Tomas Andersson Wij - Tomas Andersson Wij
Årets hip hop/Soul Hearin' Aid - The Boom Lucy Jaqee - Blaqalixious Looptroop - Fort Europa Masayah - P.S Timbuktu - Alla vill till himmelen men ingen vill dö
Årets Hårdrock Candlemass - Candlemass Hammerfall - Chapter V: Unbent, Unbowed, Unbroken Hardcore Superstar - Hardcore Superstar Meshuggah - Catch Thirtythree Nuclear Opeth - Ghost Reveries
Årets Klubb/Dans Arash - New Version Blandade artister - Inside Scandinavia vol. 2 Hundarna från söder - Troika September - In Orbit Spånka NKPG - The City of the Golden King
Priser som delas ut tidigare på dagen på Tyrol:
Årets barnalbum Allram Eest - Det är musik Bolibompa - Supersnälla Silversara och Stålhenrik Jujja & Tomas Wieslander - Lillebrors låtar Patrik Silvereke & vänner - Hallå? Ko-ko! Helen Sjöholm/Dogge m fl - Lilla Kotten sjunger julskiva
Årets folkmusik Ellika och Solo - Abaraká! Tack! Jonas Knutsson + Johan Norberg - Cow Cow: Norrland II New Tango Orquesta - Bestiario Ola Bäckström - Boggdansen Ståbi, Härdelin, Bölja Hertzberg & Hallberg - Kärleksbrev och ryska satelliter
Årets JazzBobo Stenson/Anders Jormin/Paul Motian - Goodbye E.S.T. - Viaticum Jonas Kullhammar Quartet - Snake City North Putte Wickman & Jan Lundgren - An intimate salute to Frankie Torbjörn Zetterberg - Krissvit
Årets klassiska ensemble Camerata Nordica/Anders Eliasson - Camerata Nordica Eric Ericsson Kammarkör - Lidholm Khoros Gävle Symphony Orch/Michael Bartosch - Oscar Lindberg Tre Dalmålningar Lysell Quartet Dag Wirén - Stråkkvartetter 2-5 Neeme Järvi & Göteborgs Symfoniker - Sibelius Symfoni 1-7
Årets klassiska Solist Anne Sofie Von Otter - Music for a while Bengt Forsberg - Solitaires 2 Fredrik Burstedt - Cordes Sur Bois Göran Söllscher - The Renaissance Album Sharon Bezaly - Nordic Spell
Årets Kompositör Anders Wendin (Moneybrother) - To Die Alone Joakim Berg - Du & jag döden Laleh - Laleh Robyn/Klas Åhlund - Robyn Thåström - Skebokvarnsv. 209
Årets Musik-dvd Abba - Abba The Movie Cornelis Vreeswijk - Cornelis Evergrey - A Night to remember Marit Bergman - Marit Bergman Live at Rival Timbuktu - Funken styr våra steg
Årets producent Anders Hansson & Alexander Bard Bloodshy/Avant Klas Åhlund Laleh Lars Halapi
Årets schlager/dansband Björn Skifs - Decennier: Sånger från en annan tid Jimmy Jansson - Som en blixt Mathias Holmgren - Vägen hem Nanne - 20 år med Nanne Shirley Clamp - Lever mina drömmar
Årets textförfattare Håkan Hellström - Ett kolikbarns bekännelser Jason Diakité - Alla vill till himmelen men ingen vill dö Joakim Berg - Du & jag döden Laleh - Laleh Thåström - Skebokvarnsv. 209
Årets visa Cajsastina Åkerström - De vackraste orden Hawkey Franzén - Stig Dagerman Laleh - Laleh Mikael Wiehe - Främmande land Sofia Karlsson - Svarta ballader (sjunger Dan Andersson)
Årets öppen kategori Allan Edwall - Alla Allans visor Blandade artister - Du Beppe, Beppe Wolgers mästerverk Peps Blodsband - Äntligen! The Latin Kings - Familia Royale Totta Näslund - Totta 8: Greatest Hits!
Årets Ringsignal (delas ut av Telia Sonera och Nokia) Nanne Grönwall - Håll om mig Agnes - Right here, right now Magnus Uggla - Efterfest Darin - Step Up Amy Diamond - Welcome to the City
Årets Bästa Video (delas ut av MTV)
Årets Hederspris
Årets Specialpris
Hämtat från www.TV4.se |
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2006/02/07 19:27:22 |
|
|
Fisherking
Member
351 Posts |
Posted - 2006/02/07 : 21:44:57
|
Stackars Frida Hyvönen som varit nominerad i de flesta galor men inte vunnit något.
Du är mitt val till årets skiva Frida, bara så att du vet. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/02/07 : 21:46:41
|
Vilken tråkig TV-tillställning. Reklam om vartannat och väldigt uppstyltat. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2006/02/07 : 21:51:25
|
Sabrina - Boys får min röst... oops fel år |
|
|
ninja
Member