HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 www.referencerecordings.com
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/01/19 :  00:01:19  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Någon som har skivor från detta företag, i så fall är det lika bra inspelade hela skaran.
Jag har hört på en piano skiva som Lord hade med sig och den var ju grymm.
www.referencerecordings.com

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2006/01/24 :  20:35:29  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Ljudmässigt kan Stravinsky CD´n och "Exotic Dances from the Opera" rekommenderas. Absolut referensklass!
Go to Top of Page

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2006/01/25 :  09:47:26  Show Profile Send Gabe a Private Message
Jag har ett par inspelningar från reference recordings, med musik av Dominick Argento.
Ljudet är fullständigt lysande, vilket även gäller musiken!
tycker gabe
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/01/25 :  23:53:03  Show Profile Send edison a Private Message
Har en RR-samlings CD som jag fick bifogad till en brittisk HiFi-blaska för många år sen.
Har inte hört den på ett bra tag, men BRA låter den!

-------------------------------------

Av en händelse som ser ut som en tanke träffade jag idag på den svenske importören av Reference Recordings plattor, då han kom förbi mitt jobb (butik i Köpcentrum 'near Örebro')

En person jag känner lite grand sen han jobbat ett tag hos oss för ett antal år sen, men inte snackat med på bra länge.

Nu driver han sajten
http://www.hifimusic.se/shop/
med bla plattorna från Reference Recordings samt ligger bakom den här på forumet omnämnda "HDCD-katalogen": http://www.hitbutiken.com/hdcd/.

Världen är LITEN, hehe...och Örebro är dess centrum

EDIT:
Länken till svenska RR-sajten funkade inte när jag provade

Edit2:
NU hittade jag orsaken, hade fått fel webadress men hittade gm den engelska RR-sidan, hehe

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/01/26 00:30:50
Go to Top of Page

Freddie Boy
Member

704 Posts

Posted - 2006/02/07 :  02:24:45  Show Profile Send Freddie Boy a Private Message
Jag har John Sharp "Better Than Dreams" på Vinyl "US" -93. Denna låter kanonbra, Rekomenderas.
Sen har jag lite Klassiskt på RR + några Jim Brock, de flesta låter bra de oxå.

Länge leve Vinylen!
Because Sound Matters.
Go to Top of Page

lbstr
Member

137 Posts

Posted - 2006/02/07 :  15:10:06  Show Profile Send lbstr a Private Message
Har ett tiotal CD's från Reference Recordings.
Och ja - alla är av mycket hög kvalitet.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/02/07 :  15:42:17  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message

Trevlig inspelning och musiken tycker iaf jag funkar bra - ibland!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000