HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 KonicaMinolta är väck.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/01/20 :  01:34:22  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
http://www.dpreview.com/news/0601/06011901konicaminoltaout.asp
Ja vad ska man säga. Jag har bra minolta gluggar..Hmm, jag ogillar Sony skarpt för vad det gör med CD skivor och copyright i allmänhet. Dessutom så tycker jag rejält illa om deras "tendens" till att skapa egna format/gränssnitt. Har en liten sony PS, den har inte vanlig mini usb, nej har kör vi med sony kontakt. Helt i onödan, det ända som händer är att man blir tvugen att släpa runt mer kablar.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/20 :  01:48:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har svårt att tro att Sony skulle göra några drastiska ändringar.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/01/20 :  05:41:21  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Då kanske min Konica FT-1 systemkamera med inbyggd motor från -85 snart får samlarvärde...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/01/20 :  10:58:00  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Man kanske skulle skynda sig att köpa en 5D som jag har tittat på.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2006/01/20 :  11:03:34  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
I det kortare perspektivet så blir det nog inga större förändringar. På lite längre sikt så kan vi nog räkna med att Sony endast kommer att satsa på det lägre prissegmentet, dvs kanske upp till 7D men inga nya f/2.8 zoomar och väldigt få fasta objektiv. Förhoppningsvis har jag dock fel.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/01/20 :  13:05:38  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Behöver inte bli så, kolla videosidan, dom har proffsprylar där. Så, om det vill sig så ger dem sig i krig med Canon på high end sidan, men det finns helt klart en risk att de stannar ganska mycket innan det. Vi får se.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/01/25 :  01:11:54  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Gaah, senaste budet från sony är att de ska satsa på allt utom proffnivån. Så, bara upp till advanced amateur. Hmm, nu vet jag inte om jag ska sälja allt minolta jag har och köpa nikon d200, vägrar vägrar Canon. vidriga färger.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/01/25 :  08:17:57  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Man kanske skulle skynda sig att köpa en 5D som jag har tittat på.

Sugen jag med, men som vanligt är jag bättre på att suga än spara

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2006/01/31 :  06:51:52  Show Profile Send molsson a Private Message
Det var väl inte helt oväntat, finns inte så många användare av minolta.

No hay banda!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000