Author |
Topic |
|
Sweede
Member
51 Posts |
Posted - 2006/01/18 : 20:55:55
|
Hej igen.
Nu tänkte jag dela med mig en smula av min nästan oändliga frustration, och hoppas att något sympatiskt öra har lust att lyssna.
Jag klantar alltid till allting. Jag förstår inte hur det går till, men visst är det så. Innan jul lyckades mitt baselement i min ena Acoustic Energy Aegis Evo 3 gå sönder, kostnad 1200:-. I samma veva gick min gamla Protonförstärkare sönder, så jag fick köpa en ny, det blev en Cambridge-förstärkare i budgetklassen.
Nu stack jag och köpte spikes till mina Acoustic Energy-högtalare, fina Soundcare Superspikes. När jag kommer hem visare det sig att jag har lyckats sumpa bort bottenplattorna till högtalarna (jag har haft högtalarna på kuddar tidigare och då inte använt bottenplattan) så nu har jag ingenstans att fästa mina spikes. Dessutom har en CD-skiva fastnat i min CD-läsare i datorn, så jag måste fysiskt bända upp den jäkla driven.
FAN. Allt går knas, JU.
Någon som vet om det överhuvudtaget går att få tag på dessa bottenplattor lösa?
Ursäkta mitt gnäll, jag är så nedrans deppig och grinig...
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2006/01/18 : 21:00:33
|
Kontakta butiken där du köpte högtalarna så kan de säkert hjälpa dig.
Tråkigt att höra om dina missöden. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
Sweede
Member
51 Posts |
Posted - 2006/01/18 : 21:21:30
|
Tack... Jo, jag får ju höra av mig till butiken, jag inser ju det egentligen. Blir bara så trött av att saker aldrig går bra, samtidigt som jag ju inser att jag har mig själv att skylla i de flesta fallen. Tröstlöst med motgångar när man egentligen bara vill vara glad och muntert montera sina nyköpta prylar. |
|
|
crion
Member
503 Posts |
Posted - 2006/01/18 : 21:55:02
|
Ta't lugnt ta en TOY! |
|
|
JE Jr
Member
52 Posts |
Posted - 2006/01/18 : 22:33:18
|
Det brukar finnas ett litet, litet hål på Cd-läsare som man sticker in en nål eler liknande i så åker de ut. |
Någon mer än jag som använder Roydhögtalare?? |
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2006/01/18 : 22:38:06
|
Räta ut ett gem o pilla in i lilla hålet som finns på fronten på din cd så ploppar nog skivan ut :) |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2006/01/18 : 23:09:48
|
Har du inte tummen alldeles mitt i handen, så kan du väl enkelt göra egna, ty jag har svårt att se att det skulle förändra ljudbilden jämfört med köpta. |
J. Ullberg |
|
|
shaft
Member
524 Posts |
Posted - 2006/01/19 : 09:29:10
|
Köp inte en trisslott DENNA månaden ;-) /Shaft |
|
|
Sweede
Member
51 Posts |
Posted - 2006/01/19 : 09:29:30
|
Tyvärr har jag tummen mitt i handen och är nog hänvisad till att köpa nya bottenplattor hos någon lämplig handlare. Men, ja, ursäkta för den här tråden, jag fick total frustrationsångest i går kväll. Någon moderator kan gärna plocka bort den. |
|
|
|
Topic |
|