HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monster Komponent, Går det bra att köra ljud i dem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/01/16 :  19:51:37  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Hej!

Jag har nyligen nytt DVD-spelare och kör numera HDMI. Hursomhelst så har jag en nästan ny enmeters komponentkabel, THX-klassad, över. Jag funderar på att köpa en till och köra 5.1-ljud i bägge paren, eftersom kabeln känns gedigen och detta blir prisoptimalt (325:- till blir 650:- för hela uppsättningen). Dustinhome säljer denna för halva priset just nu, ord. pris ligger på 595:-. En uppsättning 5.1-kablar i motsvarande kvalitet ligger på cirka 1500:-.

Skulle detta låta bra tror ni? Vad skiljer egentligen en videokabel från en ljudkabel? Båda har ju RCA-kontakter och är på 75 ohm...

mvh Jonas

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Edited by - Audiovector on 2006/01/16 19:54:13
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000