HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Dämpull i hfls-1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FredrikN
Member

107 Posts

Posted - 2006/01/14 :  13:51:58  Show Profile Send FredrikN a Private Message
Jag och en polare håller på och bygger dessa högtalare och jag har en fråga. I byggbeskrivningeen står det inte nått om att man ska ha ull i högtalaren men jag har sett på diverse trådar att det används. Ska man använda ull och i så fall vad och hur mycket, antar att det är avhängt lyssningsrummet men vad är lämpligt generellt.

Mvh Fredrik N

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2006/01/14 :  14:01:08  Show Profile Send knoxville a Private Message
Jag använde MDS blåa dämpull. Den tycker jag är helt ok och bättre än biltemas iaf...

Många DIY:are menar att fårull skall vara det bästa, men det har jag aldrig testat.

Angående mängden är det nog en smaksak. Bäst att testa sig fram, men jag tror jag stoppade in dubbla lager på sidoväggarn, enkelt lager i "taket" och bakväggen. La även lite rester över delningsfiltret i botten på lådan.

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)

Edited by - knoxville on 2006/01/14 14:01:53
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000