HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 kommentarer och synpunkter på hififorum, del två..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/01/12 :  23:46:21  Show Profile Send n0p a Private Message
Är det någon fler än jag som skulle hellre se rena articklar utan inlägg mellan. Dvs. att man skriver klart artickeln i sin helhet före man tillåter kommentarer på den, eller att artickeln och kommentarerna är på två skilda ställen.

Oxå den här trenden att påbörja en artickel och sedan låta det gå några timmar innan man hinner uppdatera med mera text och bilder tycker jag inte är så bra, eller rättare sagt om man sätter upp en riktlinje tillexempel att en artickel bör vara slutförd inom 24 timmar från ursprungsposten ger de ju ialla fall något att gå på.

Vidare så tycker jag att de vore önskvärt om man kunde enas kring ett sätt att uppdatera "mitt system"-avdelningen, förslagsvis att man uppdaterar eftersom i tråden och inte raderar/redigerar ursprungsinlägget alltför mycket. Jag tycker de är skoj att se hur system utvecklas och vad användare har haft för prylar genom åren.

Sist av allt, något som inte är så stort problem just nu men som alla forum dras mer eller mindre med, otydliga rubriker. Det är synd att man inte kan ha längre rubriker på hififorum för man vinner på det när man kan ha så tydliga rubriker som möjligt.

Hoppas att detta inte uppfattas som gnäll utan snarare ett försök till konstruktiv kritik, för jag trivs på hififorum och de ovanstående som jag skriver på är inget jag direkt stör mig på i någon större utsträckning men tänkte skriva ner det ialla fall för att se vad andra tycker och tänker.

Exit Planet Dust

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/13 :  00:08:32  Show Profile Send mayro a Private Message
Absolut nej från min sida.. Jag har i mina repotage en herrans massa bilder jämt nästan.60 och uppåt tror jag är min nivå snudd varje gång... Och bara att ordna dom och lägga in text är ett veckojobb...

Så med dina begränsningar så kan jag aldrig göra repotage tex...

Desutom är det ju helt frivilligt om du vill följa stora ofta långa repotage där det kan vara flera delar med samtidigt.. Man läser ju inte en bok enbart per ställe dom är i boken. Man läser ju den som en resa från A till B till C osv osv...

Eller som pac nu visar cec showen med över 500 bilder.. Detta gör man inte i en sväng lite snabbt. Det är ett megajobb han utför bakom kuliserna i bara ordningshållande samt upplägg..

Jag vet vad 80 - 90 bilder innebär.. Han har över 500... ojojoj.. sådant är inget för en byxis att hålla i kan jag lugnt påstå..

Så om det tar veckor i sin helhet så får man ha överseende med det och bara njuta av att någon tar sig tiden att göra detta megajobb åt oss alla..

Men detta va ju MIN åsikt som sagt..

Så svar NEJ! Inga sånnna nya sk "regler" för att begränsa repotagen i tid...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/01/13 :  00:29:38  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Artiklar?

Jag håller med mayro här!
Förutom att det i vissa fall är ett oerhört stort jobb bakom trådarna så ger det en större dynamik och möjlighet att ställa frågor vartefter de kommer upp.

Ta t ex LennArts byggen, hela grejen är ju att se det växa fram vartefter och att folk ställer frågor.

Hela koncepter är att det är en "resa". Dessutom är detta ett forum och inte en blaska från Pressbyrån.

Sedan tycker jag man ska hålla sig inom rimliga gränser och hålla tråden igång vartefter och inte lägga upp ett inlägg som säger "coming soon" och sedan lämna tråden i flera dagar.

Angående Pac's jobb så lär det vara enormt, han ska ha en stor eloge. Det lär inte enbart handla om att hålla reda på och skriva utan säkerligen även redigering/justering i PS för att få bilderna så bra som möjligt.


Systemavdelningen?

Håller i stort med dig n0p!
Vad gäller systemavdelningen håller jag absolut med om att det är trevligt när medlemmar lämnar kvar gamla bilder osv samt ibland lägger in och berättar om tidigare historia. Man kan dock se till att alltid ha en uppdaterad bild i första inlägget och skriva var resten befinner sig på för sida så det blir överskådligt.


Rubrikerna?

Ja och nej...
Jag är av åsikten att åtminstone rubriken bör vara kort och koncis.

Oftast tycker jag att det går att uttrycka vad tråden handlar om på det utrymme som finns, dock så finns undantag säkert med långa produktnamn och annat. Saken är den att rubrikerna får inte heller bli för långa då detta inte blir särskilt överskådligt. Tanken är ju att man snabbt ska se vad det handlar om, så om rubrikerna är för långa kommer det ge ett rörigt och oöverskådligt intryck. Tänk dig en hel sidan med "jätte"långa rubriker.

Tänk också på att forumet ska vara anpassat så att det även ska gå att läsa om man inte har särskilt hög skärmupplösning, det är ju även därför bilder inte ska vara för stora förutom att det tar lång tid att ladda.

En viss förlängning kanske skulle vara önskvärd men det är en fin balansgång.


Hmm, det blev långt...
Måste gå en kurs i att skriva långsammare så att jag inte hinner med så mycket text!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000