HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 "Allround"-golvare, budget 15-30.000?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:24:06  Show Profile Send FBK a Private Message
Vem fanken är FBL

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:26:07  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ändrade precis innan du skrev, din Färjestad-fan (?)

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:27:52  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Hallå matte,Be inte om ursäkt för att du tycker att du är okunnig!
Det är ju därför forumet finns för att vi ska lära av varandra.

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:32:44  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ok, kanske inte hade behövt be om ursäkt för det, men jag har nu insett (äntligen?!) att så är fallet. Åtminstone jämfört med en del andra rävar här...men som sagt, man kan ju alltid lära sig...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:33:12  Show Profile Send mayro a Private Message


Du är inte okunnig Matte. Bara lite ivrig... Så se oss som en sorts bromms.. Som med nya fina bromsbelägg sänker din hastighet lite så du hinner med själv också...

Få medlemmar här har så många roliga upptåg som du bjudit oss på med byten osv.. Få har trådar med samma deltagande..

Så du ska se det possetivt.. Du samt dina byten finner vi intresanta som du ser...

Men nu skall vi försöka ge dig lugn i hifihjärtat så skivbyten blir din nästa gren du sprider för oss.. Och hualigen va skivtips det kommer bli om du med samma fart börjar med skivinköp vilket ändå är billigare...För att inte tala om roligare.. Ett tag i alla fall.

Jag själv är en orolig typ av hifilyssnare som vill prova nytt hela tiden..Så jag förstår dig mer än du kanske tror Mattemannen..




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:42:38  Show Profile Send mayro a Private Message


Nu ska vi se om jag får några PM ifrån leverantörer som vill ställa lite högisar till förfogande.. Men jag sätter prisribban till max 60000 sek såsom maximum.. Så får man en vidare bild av vad du får ut av lite mer nerlagda kr.. och vad du får kompromissa med ev vid mindre kostsamma burkar....

Så kan vi utvärdera dom förslag som inkommer via PM!!!

för det skall vara en överaskning för dig Matte VAD som ev går att fixa ihop..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/01/13 :  17:47:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:

Matte..

Får man besöka dig framöver och ta en dag med omflyttande såsom endast "testdag i ditt rum"

Du kan ju flytta tillbaks allt igen sedan så blir waf/woff snäll..

En kul hifidag.. Lite kablar.lite stärkare.. lite cd... osv...

Och kanske nån mer än jag som kommer...Som kan tillföra lite utrustning såsom tex per100 o nån fler..Skulle kunna ske i februari kanske efter träffen här.. Då du förhoppningsvis varit här och fått massa inputt eftersom så mycket samlade erfarenheter kommer va här samtidigt..Det kommer ju bli en hel del fok som jag förstått saken ..


quote:
Nu ska vi se om jag får några PM ifrån leverantörer som vill ställa lite högisar till förfogande.. Men jag sätter prisribban till max 60000 sek såsom maximum.. Så får man en vidare bild av vad du får ut av lite mer nerlagda kr.. och vad du får kompromissa med ev vid mindre kostsamma burkar....

Så kan vi utvärdera dom förslag som inkommer via PM!!!

för det skall vara en överaskning för dig Matte VAD som ev går att fixa ihop..



Mayro är det marknadsföring och HiFi-förmedling du utnyttjar HiFiForum till nu igen trots att vi diskuterat det så många gånger


Ed: Lägger in lite quotes och korrigerar tydligheten

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/13 :  18:15:34  Show Profile Send mayro a Private Message

Jag måste klargöra en sak.. Jag har aldrig talat om MINA högtalare.. Dom skulle inte ens GÅ att flytta på så sätt jag talar om här. Så tyvärr missförstår du nog mig lite här Pac.Dessutom kostar mina burkar mer än 60000 sek om du kollar... Dom ligger straxt under 90000 sek i inköp..Så dom är borta omgående ifrån detta lilla provande jag i alla fall talat om via sitt redan klart högre inköpspris...


Vad Jag efterfrågade var lite om andra ville ställa upp med ev sina burkar vad det nu kunde bli för förslag ... Så har detta retts ut här hoppas jag..


Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/01/13 18:16:22
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/01/13 :  18:53:53  Show Profile Send Blue a Private Message
"Prova innan köpa" är alltid en god idé och det glädjer mig att du bestämt dig att göra så denna gång Matte. Håll fast vid detta nu!

Och varför inte låta sambon vara med under "omflyttningssessionerna" också, om möjligt. Då kan hon ju få säga vilka placeringar som hon godkänner, och med detta som utgångspunkt kan du sedan skaffa ett par högtalare som funkar med just denna uppställning. Bra va?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/01/13 :  19:10:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
Bra idé Blue, men hon kommer nog lägga benen på ryggen fortare än kvickt när hon ser alla hifi-galningar komma springande med högtalare och annat smått och gott...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/01/13 :  19:42:05  Show Profile Send Mahler a Private Message
"De som skriver nedvärderande kan dra åt skogen! "

Tjaaaa du Matte, om det är ditt sätt att tacka ALLA de personer som faktiskt spenderat MYCKET tid och energi på forumet under ett närmare ett och ett halvt års tid på att verkligen försöka hjälpa dig och ge lite infallsvinklar och framförallt SPARA PENGAR..

Tja.. då kanske du skall läsa första meningen själv!!

Naturligtvis så skämtar jag!!







-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/01/13 :  19:56:36  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jaså Mahler, du tog åt dig? Kanske kunde uttryckt dig annorlunda själv då tidigare eller (liksom säkert jag!)?

Jag är tacksam för de tips jag fått och får av hjälpsamma personer, tro inget annat! Men jag accepterar inte nedvärdering etc skrivet eller mellan raderna oavsett omständigheterna! Då är det bättre att man faktiskt LÅTER BLI att skriva i mina trådar. Det får man faktiskt lov att göra (dvs låta bli).

No hard feelings från min sida i alla fall.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/01/13 :  20:14:45  Show Profile Send Mahler a Private Message
Du skriver
quote:
Jag är tacksam för de tips jag fått och får av hjälpsamma personer, tro inget annat




Jag skrev
quote:
Tjaa du Matte,

Du har all rätt att idka byteskarusell men jag tycker förståss som vanligt att du gör fel i att först inte uttömma alla möjligheter som finns till akustiska åtgärder INNAN du tar beslutet att byta.. En högtalare oavsett kvalitet och märke och fysisk storlek och prisklass MÅSTE anpassas till miljön i ditt spelrum för att spela rätt.

Har du t ex provat att svänga anläggningen och möbleringen 90 grader i rummet Spela längs en annan vägg? Har du provat dämpfötter till högtalarna som kan strama upp basen väsentligt? Mattor på golvet är billigare än en byteskarusell.. Höga blommor, bokhyllor etc som kan diffusera och göra ljudbilden bredare högre och djupare och samtidigt svälja basresonanser?? Har du provat NÄTKABEL?? Garanterat haksläpp!! Prova till CD:n vid första tillfälle och se till att få rätt fas!!

Alla dessa åtgärder sammantaget är garanterat väsentligt mkt billigare än att byta högtalare .

Jag har haft mina Vienna i säkert 1 1/2 år nu tror jag och jag har provat MYCKET men ännu inte allt!! Så därför undrar jag hur mkt du har hunnit med att prova på dom månader du ägt Beethoven?

Är inte 100% insatt skall jag erkänna hur mkt du gjort och provat och visst är det så att Vienna behöver lite luft omkring sig.. Själv kör jag ca 80 cm bara från bakvägg idag. Mer är fysiskt omöjligt i rummet! Förrut stod anläggningen på kortvägg då behövdes som du säger minst en meter till bakvägg vilket var opraktiskt och omöjligt i mitt rum. Nu står anläggningen längs långväggen istället.. Nyligen har jag ochså tatt bort spikesen till högtalarna och ställt dom på typ sonic design dämpkuddar istället. Överlägset på parkettgolv för att få bort vibrationer som fortplantar sig i golvet och grumlar ljudet!!

Och trots ett liitet lyssningsrum på 19,5 kvm jag har så spelar anläggningen idag OTROLIGT mkt renare, tightare, djupare, bredare, etc etc än förrut då jag hade den ståendes på andra väggen..

Det jag vill summera är alltså att jag i samma rum med ett par få genomtänkta åtgärder som t ex möblering, placering, dämpkuddar, nätkabel, etc förändrat ljudet i extremt positiv bemärkelse. Då det länge var på gränsen till acceptabelt är det idag ljusår bättre än förrut!! Men än är jag inte i mål!! Det är en process som fortsätter!!

Som vanligt bara lite tankar!!

Och som vanligt.. Nästa högtalare kommer inte att passa in automatiskt i ditt rum heller.. Precis som med dina Vienna kommer dom behöva anpassas! Placeringsmässigt och akustiskt!!

Frågan är om du håller ut då!!

P.s En kul grej.. Hoppar du på Monitor Audio har du väl gått ett helt varv nästan och landat på samma plats igen?? Körde inte du GR20 från början?? Och ljudidealet bör väl fortfarande vara samma från MA?

Nåja, vill inte verka negativ.. Försöker faktiskt hjälpa!

Tack för mig och lycka till Matte!!


Var i ovannämnda låååånga försök till lite insikt och lite hjälp har du missat att jag försöker hjälpa vilket du säger du uppskattar.

Och det är fler än mig du dissar på en sekund.. Fler personer som försökt hjälpa men där man ser att råden gått in i ena örat och sedan ut bara för att de "inte passar" dig!

Det är samma saker som diskuteras IDAG i din tråd som för över ett år sedan då jag och flera personer med bra mkt mer kunnande än jag försökte få in dig i akustiktankarna istället för byteskarusellen!!
Vi är många i denna tråd som ser dessa tendenser och de dissar du lika lätt som du halsnar en pilsner en fredag kväll framför hififorumet!!

Respektlöst anser jag! Du kanske borde fundera lite på hur mycket engagemang och hjälp du hunnit få under denna tid och sedan fundera en gång till på om du skall formulera dig som du gör.


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/01/13 :  20:32:55  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Jag har pausat lite från Hifi-forum och läser plösligt denna tråd. Känner Matte76 ganska väl (vi är arbetskamrater) och tycker lite synd om honom för hans villrådighet. Plötsligt dyker en entusiastisk Mayro upp och det blir kul att läsa. Och sen kommer en tråkig blå text en 5-6 inlägg upp. Varför inte låta trådar blomma? Varför gå in och moderera (speciellt tydligen mot vissa utvalda)? Varför gömma eventuella "heta trådar" i stugorna?

Jag kan inte minnas att det stoppades inlägg på detta sätt för ett par år sedan då en annan entusiast (var det "Sladd" han kallade sig?) gick in och gav väldigt konkreta "hands-on"-råd.... Vad är det som händer med detta forum??

Undrar / Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2006/01/13 :  21:47:34  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Och sen kommer en tråkig blå text en 5-6 inlägg upp. Varför inte låta trådar blomma? Varför gå in och moderera (speciellt tydligen mot vissa utvalda)? Varför gömma eventuella "heta trådar" i stugorna?

Jag kan inte minnas att det stoppades inlägg på detta sätt för ett par år sedan då en annan entusiast (var det "Sladd" han kallade sig?) gick in och gav väldigt konkreta "hands-on"-råd.... Vad är det som händer med detta forum??



Det är väl bättre att reda ut tveksamheter än att låta dem fortgå?
Tycker själv att det blir ordentligt tröttsamt när småhandlare kliver in lite varstans och ska framhäva sina egna grejer gång på gång. Visst, det är en chans till gratis reklam, men det finns faktiskt en förutsedd plats för deras annonser här på forumet. Observera att jag inte talar om Mayro nu.


Förövrigt så beundrar jag Mahlers tålamod
(själv gav jag upp för länge sedan)

kabelskitsnackare


Edited by - sampix on 2006/01/13 21:53:29
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/13 :  21:58:55  Show Profile Send mayro a Private Message

Skriver detta här också förutom redan sänt Pm till matte76.

jag har sänt pm och blåst av allt till matte76 redan så inga missförstånd skall kunna ens fortgå..jag hade enbart goda avsikter och inget annat.. Så är detta klarlagt omgående här..

Så är alla glada o nöjda hoppas jag.. Så slipper även någon sända pm om att ge ett handtag osv också..Det behövs inge varken grejor eller bär o uppställningshjälp..eller ommöbleringshjälp..

Så mattes sambo kan sova gott fortsättningsvis.. Vi dyker inte upp ett glatt gäng hifidårar o ställer hus o hem i oordning...

MVH
Tobbe


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/13 :  22:02:36  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
quote:
Vi dyker inte upp ett glatt gäng hifidårar o ställer hus o hem i oordning...


Tycker verkligen att det här är tråkigt. Matte skulle nog ha både glädje och nytta av att några hifidårar kom över och gav lite tips och pointers. Både med akustik och diverse högisar.

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2006/01/13 :  22:25:25  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Matte, hör av dig om du vill låna mina små Swan-högtalare (som Jonasihm nyss gjorde) under tiden du (för xxx-ånde gången) undersöker marknaden. I undersökningen kan du ju ta hjälp av gänget här i Malmö-trakten (och alla intresserade i övriga Sverige) inkl Mayro, som inte tröttnat.... Men det måste du nu kanske göra utanför forumet. (Om ni inte har möjlighet att avhandla detta internt i oljud, vilket varken jag eller inte andra än medlemmar och moderatorer i så fall vet om)...

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/01/14 :  09:43:15  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Och det är fler än mig du dissar på en sekund.. Fler personer som försökt hjälpa men där man ser att råden gått in i ena örat och sedan ut bara för att de "inte passar" dig!

Det är samma saker som diskuteras IDAG i din tråd som för över ett år sedan då jag och flera personer med bra mkt mer kunnande än jag försökte få in dig i akustiktankarna istället för byteskarusellen!!
Vi är många i denna tråd som ser dessa tendenser och de dissar du lika lätt som du halsnar en pilsner en fredag kväll framför hififorumet!!

Respektlöst anser jag! Du kanske borde fundera lite på hur mycket engagemang och hjälp du hunnit få under denna tid och sedan fundera en gång till på om du skall formulera dig som du gör.


Respektlöst...ja det får ju stå för dig Mahler. Delar absolut inte den uppfattningen. Jag uppskattar de tips jag fått och har också lärt mig en hel del av dem (angående akustik), men det är INTE akustik (dvs kala väggar etc) detta problemet primärt handlar om, utan om det finns (golv)högtalare som låter lika bra nära bakvägg som fristående, tillsammans med de övriga kriterierna jag angett. Jag vet mycket väl att nästan alla högtalare (typ 99% kanske) låter bäst en bra bit ut från bakvägg och sidoväggar, men i mitt rum är det mycket svårt att ordna med detta. Och med utgångspunkt från detta ställde jag frågan i denna tråden. Att sen alla halkar in på akustikåtgärder som dämpning och mattor osv osv kan jag förstå, men dessa saker är jag medveten om och kommer försöka ordna framöver så gott det går. Uppställningen av högtalarna är det stora problemet. Tillsammans med det faktum att jag tycker många högtalare (framförallt i högre prisklasser) har problem att låta allround, bra med hårdrock (även om inspelningarna är största problemet här, jag vet) men även med mer finstämd musik.

När folk skriver på ett sätt jag uppfattar som hånande och/eller nedvärderande reagerar jag så klart, märkligt vore ju annars. Finns ofta att läsa mellan raderna. Skriver man vänligt och pedagogiskt uppskattar jag det jättemycket så klart. Men jag har redan i trådens första inlägg angett kriterierna och fyllt på allt eftersom. De som varit i mitt rum förstår bättre än de som inte varit det, det kommer man inte ifrån.

Jag ska som det ser ut nu testa olika högtalaralternativ, låna hem de jag kan och även testa spela från kortvägg istället med ca 1 meter luft bakom högtalarna för att själv höra skillnaderna. Sen får man antingen tjata på sambon eller kompromissa med välljudet tills nästa bostadsflytt. Då ska rummet vara betydligt djupare, annars...=)

Så Mahler, Sampix och andra som "tröttnat" på att jag enligt er inget begriper men ändå fortsätter skriva i mina trådar fast ingen tvingar er, ni skulle verkligen försökt göra mitt rum till en bra lyssningsmiljö. Jag garanterar att det inte är lätt. För ett proffs hade det säkert varit möjligt, men för mig är det mycket svårt vilket inneburit att jag velat lösa problemet delvis med högtalare som trivs bra nära bakvägg.

Det var detta, och inget annat, som tråden egentligen skulle handlat om. Men givetvis gick inte det , vilket jag kanske borde förstått med tanke på vad som tidigare skett på forumet. Ångrar att jag startade denna tråden på den allmänna delen, borde skrivit den på eojueds-delen istället med ytterliggare förklaringar och förtydlingar (även om jag inte vet hur det kunde blivit tydligare).

Förstår för övrigt heller inte varför Mayro uppfattas som en handlare när han bara vill hjälpa till? Finns ju inget som säger att jag köper de högtalare han tar med hit och reklam? Tycker jag inte personligen, det rekommenderas ju märken och modeller i oändliga mängder varje dag på forumet, från personer med eller utan branschkoppling.

MVH Mattias

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2006/01/14 13:34:08
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/01/14 :  13:40:44  Show Profile Send Snoop a Private Message
quote:
Förstår för övrigt heller inte varför Mayro uppfattas som en handlare när han bara vill hjälpa till? Finns ju inget som säger att jag köper de högtalare han tar med hit och reklam? Tycker jag inte personligen, det rekommenderas ju märken och modeller i oändliga mängder varje dag på forumet, från personer med eller utan branschkoppling.



Håller helt med på detta, hur fasiken kan ni vrida det som såg så lovande ut i början till något som inte blir av. Mayro ville bara hjälpa till juh.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/01/14 :  13:57:18  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Ja, nu bli jag trött också alltså. Vad är problemet egentligen? Får Mayro inte bidra med hjälp? Han ville hjälpa Matte att låna hem lite högtalare och eventuellt elektronik och frågade därför några handlare. Förmodligen några som han har haft kontakt med och därför kanske kan tänkas tycka att det är kul att vara med och hjälpa Matte. Inga företagsnamn är nämnda och alla delar i en anläggning måste ju köpas någonstans så vad handlar det här om egentligen Pac? Du får gärna förklara dig i den här tråden och inga hemliga PM. Ta det öppet och förklara varför Mayro inte får bidra med sin hjälp på det sätt han försöker. Jag är besviken och irriterad på det här och börjar så smått få ihop en konspirationsteori som kan argumentera för att vissa på forumet har fler och mer långtgående rättigheter än andra och vissa har sina rättigheter något inskränkta och de personerna är dessutom misstänkliggjorda.

Ytterligare några frågor dyker upp!

Är det verkligen din uppgift som moderator att göra Mayro misstänkt för att vara en handlare och vad säljer han egentligen enligt dig?

Vad har du för belägg för att han är handlare?

Finns det ytterligare bevisning eller vittnesmål som, bortom allt tvivel, ger underlag för ett sådant anklagande?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/14 :  13:57:24  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Jag såg verkligen fram emot den här tillställningen. Det hade dessutom blivit ett väldigt intressant bildreportage i sedvanlig eoljud-anda. Eojued to the rescue! Jag hade gärna ställt mig i en hörna och agerat absorbent.

Istället blåses det hela av som en del av en personlig häxjakt. Verkligen tragiskt detta.

Det som är ännu värre är att så många sitter och tittar på utan att säga något eller agera. Jag antar att jag sticker ut hakan ordentligt när jag skriver detta, men någon måste göra det.

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2006/01/14 :  14:20:49  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Japp nu får det bli slut allt tramsande!! Sorry för OT! Fattar inte varför det ska "hackas" på Mayro hela tiden. Jag såg också framemot denna "träff" då jag också har akustikproblem och inte är så jädrans belevad i området. Om nu Hififorum är så strickta när det gäller "marknadsföring" av produkter från medlemmar så får man nog lägga ner hela forumet. Det problemet kan tolkas i varenda tråd. Kolla "Nyheter" där butiker annonserar sina produkter, borde inte sånt hållas till "Butikshyllan"? Inte för att det STÖR mig!

Jag tror nog att vi medlemmar kan "tänka" själv oavsett vem som pratar gott om en produkt. Senast inhandlades en sketen kabel av mig på Kjell & Company - ClickTronics. En kabel som Mayro pratade gott om och så vitt jag vet är inte Mayro på Kjell & Companys lönelista. Vem vet han kanske får en fastslagbulle då och då, ja då ska han ju beskattas för detta Nä skärpning och låt oss få dra nytta av Mayros kunskaper utan massa tjaffs - Vi kan tänka själv och styr själv över vår plånbok!!!!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/01/14 :  14:28:08  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag måste klargöra en sak.. Jag frågade rakt ut ALLA som ville ställa upp med högisar.. ÖPPET!! Därmed kunde ALLA . jag menar ALLA komma med sina förslag.. Så det var inte riktat mot någon speciell Jeppe72 och andra som ev trodde jag hade egna förslag..

Det hade jag inte.. Och har inte heller.

Jag kan nämligen inget om någon högis i prisklassen ens som jag kan rekomendera på rak arm tyvärr..

Så är detta även det klargjort här..Dessutom bad jag om hjälp helt öppet till ALLA som ville ge ett handtag i detta. På inlägg tidigare hänvisade jag till tex per100 osv kanske kunde hjälpa till.. Detta då Per100 känner matte76 sedan tidigare träffar dom haft.

Ville inte skriva mer här. Men måste ändå klargöra då jag ser att missförstånd blir här..

MVH
Tobbe

Men men. Allt är avblåst ändå nu. Så är detta utaggerat...




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/01/14 :  14:29:55  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Pac skrev:
quote:
Mayro är det marknadsföring och HiFi-förmedling du utnyttjar HiFiForum till nu igen trots att vi diskuterat det så många gånger


Jag kände Mayro innan vare sig han eller jag befann oss på detta forum. Och inte heller då var han någon förmedlare av vissa märken. Jag lärde känna honom då jag köpte hans BEGAGNADE prylar.

Han upptäckte ett visst omtalat kabelmärke för c:a 2 år sedan som visade sig vara löjligt bra för pengarna, han ville förmedla detta men fick motstånd, men hur många har också insett hur j-a bra kablarna är?

Sen så hade vi skoj med en billig plast-DVD som mayro tyckte lät otroligt bra till sitt fånigt låga pris och ville även förmedla det, åter igen= motstånd..

Och listan kan göras lång...

Det verkar vara motstånd i det mesta karln gör, men en sak ska vi ha klart för oss: Han gör det för att han brinner för hobbyn och glädjen att förmedla sin kunskap/vänskap till likasinnade.
Och är inte beundransvärt så tycker jag att forumet missat sin poäng: Att förkovra sig inom hifi, träffa likasinnade etc..

Och hur många är vi inte som ringer, skickar PM eller mail till Tobbe för råd och tips??

Mayro kan hifi, sanna mina ord, och då ska man vara glad att någon med sån kunskap VILL hjälpa en!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000