HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken cd spelare är snyggast?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Anders I
Starting Member

39 Posts

Posted - 2006/01/12 :  12:07:02  Show Profile Send Anders I a Private Message
Kan bara hålla med Kevin Mitnick i hans val av Original 9.8 Da Vinci. Har levt med denna spelare i över ett år nu och den är fortfarande lika vacker som första gången jag såg den live. Om man har många skivor att byta under kort tid kan det bli lite omständigt, men det är egentligen inget som stör. Blanka svarta ytor tycker jag är mycket vackrare än silverblanka som t. ex. Burmester använder sig av. Valet av grön text i displayen är också klockrent. Har svårt för röd text och blå känns lite väl "ny-hk".

/Anders I
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2006/01/12 :  15:41:07  Show Profile Send krang a Private Message


Jag har alltid varit svag för sci-fi. Sen lär jag modda denså den ser ut som Darth Vader's Hjälm!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/01/12 :  15:52:30  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Pioneers Elite-spelare ser riktigt trevliga ut:

t ex:


eller


Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/12 :  16:13:43  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Den har blivit nämd förr, men jag kan aldrig titta mig trött på den här:



Mark Levinson No. 390S

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/01/12 :  16:24:33  Show Profile Send marran a Private Message
ML ser brutal ut, lite för många knappar för min smak dock

jag kom att tänka på denne, fruktansvärt elegant i mina ögon, med träsidor i rosewood eller liknande hade den varit perfekt!

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2006/01/12 :  18:53:02  Show Profile Send arcam a Private Message


Copland CDA 288 är snyggast
Stilren och sober design/formgivning
Less is more







Edited by - arcam on 2006/02/01 23:59:00
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/01/12 :  19:03:46  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Marran: Och du tyckte ML såg brutal ut...

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/01/12 :  21:29:27  Show Profile Send christopher a Private Message
Ny glömmer denna franska super snygga spelare



An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2006/01/12 :  21:31:54  Show Profile Send christopher a Private Message
ok så glömmer ny snygga Orpheus

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Mickhe
Member

209 Posts

Posted - 2006/01/12 :  21:43:39  Show Profile Send Mickhe a Private Message
Den där Mark Levinson No. 390S är verkligen skitsnygg...

/M
Go to Top of Page

thomand
Starting Member

20 Posts

Posted - 2006/01/13 :  00:59:38  Show Profile  Visit thomand's Homepage Send thomand a Private Message
Audio Analogue Maestro.


Bluesound node2 - Rega DacR - Rega mira3 - Rega RS5
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2006/01/13 :  06:31:33  Show Profile Send dole a Private Message


--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2006/01/13 :  22:50:05  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Jag måste hålla med Sampix, niklasmagnus m.fl, Wadia gör helt klart de snyggaste spelarna.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

Lt Andersson
Member

600 Posts

Posted - 2006/01/13 :  22:58:59  Show Profile Send Lt Andersson a Private Message
Hmmm, och jag som inbillat mig att Levison alltid gör de vackraste skapelserna...

Musiclover!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2006/01/14 :  00:42:20  Show Profile Send sampix a Private Message
Jag kan hålla med om att ML gör tokigt fina produkter också..

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Bo Hansson
RAUNA/OPUS 3

417 Posts

Posted - 2006/01/14 :  08:52:51  Show Profile  Visit Bo Hansson's Homepage Send Bo Hansson a Private Message
Intressant. Diskussionen har ramlat ner till kosmetik. Valjer man kvinna eller ljudutrustning kan det vara klokt att undersöka de inre kvaliteterna.
High Fidelity innbar en gång i forntiden "hög naturtrohet i återgivningen" idag handlar det nästan bara om kosmetik. Kinatillvekade högtalare med tjockt lackskikt, skivspelare, såväl CD som LP, med förkromade cylindrar i hörnen, mer av kosmetiska skäl än funktionella.

Alla trender ebbar ut - även denna, som väl är.

Bo Hansson Rauna/Opus3

Bo
Go to Top of Page

Sweede
Member

51 Posts

Posted - 2006/01/14 :  09:23:13  Show Profile Send Sweede a Private Message
Om man har 200 trådar ägnade åt det som faktiskt spelar roll kan det väl inte skada med en tråd om det visuellt estetiska? Det är väl ingen som har "glömt bort" att det levererade ljudet är det som egentligen är intressant?

Själv tycker jag att de nya minimalistiska tokbudget-DVD-spelarna ser grymt läckra ut. T.ex:



Att det inte är HiFi-kvalitet på ljudet är ju en faktor som gör att man kanske inte haussar denna typ av spelare.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/01/14 :  09:26:07  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Jo. Och skulle en tråd startas om "vilken cd-spelare är fulast", så skulle antagligen flera av spelarna från denna tråden dyka upp där med...

M
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/01/14 :  09:31:42  Show Profile Send ohmega a Private Message
Bo Hansson: Ja du....det är ju rent att en del prylars spektakulära design faller folk i smaken...eller hur?!!

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/01/14 :  12:33:26  Show Profile Send ohmega a Private Message
Här kommer mitt förslag på en finfin CD-spelare:
http://www.idsa.org/idea/idea2005/g133.htm

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/01/14 12:33:47
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2006/01/15 :  01:09:06  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag håller, precis som UnBeliever, Mark Levinson 390S högst. Dessutom lånar jag hans bild rakt av så ni får njuta den igen!



Nån gång när jag känner mig (och är) tillräckligt rik (eller springer på en till ett bra pris), ska jag köpa mig en, koppla den till två små monoblock lite lagom dolda nånstans och njuta av ett diskret, stilrent och kapabelt system! Efter det behöver jag aldrig byta nåt igen...jag lovar!
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/01/15 :  01:14:53  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Har ägt da'n i samma serie som ML-spelaren här ovanför. Vilken finnish
och att man alldeles säkert kan lyfta hela spelaren i den utskjutna släden

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2006/01/15 01:17:10
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2006/01/15 :  11:30:56  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag gillar ML skarpt, finish och design i ett helhetspaket som är riktigt snyggt. Välavägd, avantgardistisk lite supermodern jugend. Teknoindustri möter Gaudi. Vidare gillar jag Wadia brutal-funkis skulle väl närmast beskriva dessa tank-cd.
Annars gillar jag just nu krell KAV-280 inte bara för att jag har en sådan, men jag har en för jag gillar designen.


Varför? -Minimalistisk design, välarbetad finish. De fyra höglanspolerade massiva gjutna hörnen som håller ihop spelaren och ger den stadga utöver det vanliga vackert avrundade. 40st försänkta inseks-skruvar som håller ihop de tio yttre chassidelarna. De små kromade knapparna, lagom många. Röd display Slimmad, snygga propotioner och framför allt assymetrisk placering av transporten. Faktum är att jag är trött på alla centrum-monterade konstruktioner. Det ger lite fräshör och motstånd med en viss assymetri.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2006/01/15 11:32:28
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/01/15 :  19:43:04  Show Profile Send edison a Private Message
Bo Hansson:

Diskussionen i denna tråd har (som syns redan i rubriken) i princip bara handlat om design, så "ramlat ner" har den knappast...

-----------------------------

För övigt är din rörförstärkare (den jag sett bla på bannern på hifimagasinet) en extremt snygg sak...
Jag får anta den låter minst 'lika fint'...och nog tycker jag för min del det är trevlihgt när BRA grejor OCKSÅ ser trevliga ut...det är väl bara fint(?)
Det motsäger heller inte att det KAN vara överdrivna kostnader som läggs på vissa apparaters tillverkningskostnad för utseendets skull.

Men nog GÅR det göra vackra prylar UTAN att dom måste kosta mer...
JA, det är jag säker på faktiskt!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/01/15 19:47:27
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2006/02/01 :  04:29:19  Show Profile Send HEGE a Private Message


Helt underbar design enligt mig, stilrent och vackert.

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000