HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Vilken MC riaa skall jag ha?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bo Hansson
RAUNA/OPUS 3

417 Posts

Posted - 2006/01/20 :  20:29:24  Show Profile  Visit Bo Hansson's Homepage Send Bo Hansson a Private Message
Dr Nope. Jag är inte helt säker, men har en känsla av att för hög inimpedans "speglas" som reaktans mot motorn i pickupen och skapar spårningsproblem!? Gäller åtminstone vid transformator omsättning. Däremot blir omsättningne dåligt utnyttjad om man har för hög belastningsimpedens.

Bo Hansson Rauna/Opus3

Bo
Go to Top of Page

Bo Hansson
RAUNA/OPUS 3

417 Posts

Posted - 2006/01/25 :  16:54:57  Show Profile  Visit Bo Hansson's Homepage Send Bo Hansson a Private Message
Dr Nope. Det är inte bättre ju högre inimpedan du har. Du "speglar"impedansen till källan.

Bo Hansson

Bo
Go to Top of Page

Bo Hansson
RAUNA/OPUS 3

417 Posts

Posted - 2006/01/26 :  18:16:28  Show Profile  Visit Bo Hansson's Homepage Send Bo Hansson a Private Message
En Ortofon fungerar bäst med en Ortofontraf Alternativt ett par Lundahl LL 1577 (14 ggr och 12 ohm primärt). Aktiva MC steg låter mindre bra än en bra traf. (jag får kanske korrigera mig en dag på den punkten ochser fram mot det!).

Bo Hansson Rauna/Opus3

Bo
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2006/01/30 :  10:08:06  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Tackar Bo, skall skaffa ett 1kohm-motstånd och löda in (rekommenderat från PU). Hoppas på lyft mot 47kohm som den står på nu.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000