HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vettigt ljudkort till datorn?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2006/03/24 :  11:08:47  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message
Själv skaffade jag nyss ett "kort" primärt för mätning och inspelning men det låter bra även vid avspelning:
http://audioen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=31

Bara att lådan är i metall inger förtroende

Lite dyrt kanske men ändå.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page

Pontan
Member

166 Posts

Posted - 2006/06/04 :  08:02:56  Show Profile Send Pontan a Private Message
Jag ska precis till att handla ljudkort och BEHOVER HJALP!! (Sorry, sitter i australien sa det blir inga svenska tecken).

1. Kortet maste vara externt (USB eller Firewire) eftersom jag bara har en laptop.

2. Eftersom jag kommer behova dra 10 meter kabel fran datorn till min stereo sa vill jag att kortet ska ha balancerade utgangar.

De vettigaste korten som uppfyller detta som jag hittat ar:

M-Audio Firewire Solo (2200:-)
Behringer FCA 202 (ca 900:-)
Terratec 24FW (ca 2300:-)

Behringer kortet ar det klart billigaste, finns det nagon anledning till att valja nagot av de andra korten istallet? Terratecs kort har fatt grymma recensioner for lag brusniva etc...

En valdigt lang lista pa externa kort finns pa denna lank:
http://www.silentway.com/tips/equip/io.php

/Pontus Haglund
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2006/06/07 :  22:35:18  Show Profile Send to_apeiron a Private Message

Echo Indigo I/O aer ett mycket bra ljudkort till laptop rakt in i PMCIAA-kortplatsen

fantastisk foerbaettring--riktigt bra hoerlursljud ocksaa

meier-audio portacorda mk II aer en mycket bra portabel hoerlursfoerstaerkare med USB-ingaang som via inbyggd dac rensar upp ljudet ungefaer i samma grad som Echo

tvaa bra alternativ alltsaa

jag haaller med Joakim om att foobar aer jaettebra--om man bara slapp den larviga ikonen saa aer ljudprogrammet suveraent

observera gaerna moejligheten att ta signalen fraan endera av de naemnda produkterna in i en portabel digital foerstaerkare fraan SI Tech--en SUper T-amp (eller om den e foer stor saa originalet)--vips talar vi eufoni igen!

Zory
Polen
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000