HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kosmetisk moddning av rörförstärkare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/01/05 :  13:58:08  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Hallelåjj!

Eftersom jag inte tycker "huven" på min rörförstärkare är speciellt snygg så har jag den av för det mesta.
Men det blir lite "kalt" med bara rören helt nakna.
Därför vill jag ha lite tips om hur man kan göra det lite snyggare.
Har sett att en del har 3-4 glasringar eller dyl omkring rören, vilket jag iofs tycker om, men skulle vilja vara lite orginell.
Förslag och ideer mottages tacksamt.
Gärna med bilder om sådana finns!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/01/05 :  16:38:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
idètorka? alla?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2006/01/05 :  16:45:22  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Kanske låter lite knasigt, men kolla badrumstillbehör
Tvål och schampohållare kromad trådkorg kanske finns nåt som passar?

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2006/01/05 :  18:21:39  Show Profile Send Bardis a Private Message
Köksprylar! Har skaffat fina rostfria burkar som jag tänkte ha som kåpor över trafosar.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/01/05 :  18:25:54  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Inget är knasigt! Kör på bara, måste få nya ideèr.............

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/01/05 :  18:48:12  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Knalla in på IKEA och kolla avd. för gardinstänger, knoppar, uppsättning osv. Kolla även köks-inredning/lösöre. Samt även som tipsat - badrumsinredning. Mycker rostfritt skrot som värmeljushållare och servettlådor och diskställ, pennställ - allt möjligt?

Bauhaus och liknande kan oxå ha roliga grejer...

M
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2006/01/05 :  20:40:51  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Vet inte hur din huv ser ut i och för sig, men kanske gängade eller ogängade stänger (Clas i sjön brukar ha silverstål eller vad de kallar det) som nåt slags galler, skruvade med jämnt avstånd i plattor eller bågar?

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/01/05 :  22:41:14  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
börjar få ideer! fORTSÄTT!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2006/01/06 :  08:12:46  Show Profile Send Zombie a Private Message
nu vet du vad du ska ha julgransbelysningen till när granen är borta

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2006/01/06 :  10:47:14  Show Profile Send Bardis a Private Message
Plexiglas. Har sett fina konstruktioner i det materialet. Extra fint om man kompletterar med lysdioder.
Vill man ha en högblank yta som inte är genomskinlig kan man måla på baksidan.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000