HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Abtronic , nån som har köpt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2006/01/03 :  10:55:29  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
http://www.tvins.com/m4n?oid=65&_locale=1

Fungerar den månntro?

templar
Member

89 Posts

Posted - 2006/01/03 :  11:16:47  Show Profile Send templar a Private Message
Garanterat inte.

Vad vill du åstadkomma? Viktnedgång eller muskelökning?

La chispa adecuada

Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2006/01/03 :  12:20:02  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Smalare midja, styrkeökning och mer hårdhet.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/01/03 :  12:23:05  Show Profile Send Snoop a Private Message
En kompis till mig köpte abtronic.

Till saken hör att han är rätt så stor, så i hans fall så vibrerade bara fläsket.

Sen fick hans lillebror testa, som var vältränad och på honom funkade det bra.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2006/01/03 :  16:58:30  Show Profile Send Drem a Private Message
200 spänn i frakt, skickar dom den från månen eller?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

templar
Member

89 Posts

Posted - 2006/01/03 :  17:22:15  Show Profile Send templar a Private Message
Okej, man får inte smalare midja av att använda Abtronic, man får knappast någon styrkeökning heller. Det enda användningsområdet som jag skulle kunna tänka mig för denna pryl är att hjälpa förhindra muskelförtvning hos komapatienter.

För att öka styrka så krävs det först en nedbrytning av muskelmassa och jag har väldigt svårt att tro att Abtronic skulle kunna åsamka musklerna någon större belastning över huvud taget. Dock så sker säkert viss muskelaktivitet och därmed gör man av med (ytterst lite) energi, energi som tas från hela kroppen, punktförbränning är en fysiologisk omöjlighet.

Mitt tips är raska promenader, speciellt om man vill bränna fett och bevara muskelmassan man har, samt att utföra olika varianter av sit ups och leg raises. I kombination med bra kost och vila så klart.

La chispa adecuada

Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2006/01/03 :  19:05:11  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Abtronic testades (bland andra produkter) av Forma Kroppen på TV4+ och summan av det hela var att den håller inte alls vad den lovar. Skulle i så fall vara det som templar sa, för koma patienter.
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2006/01/03 :  19:08:01  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Men raska promenader är ju såå tråkigt

Jag är också väldigt skeptisk men det man ser i reklamen verkar lovande.

Vi kör en del magövningar på boxercisen(tex situps med krokar) men jag verkar ha kommit till en punkt där det inte händer mycket mer utan det måste nog till nån slags förändring, det var här den där genvägsmaskinen kom in i bilden



Jaja, får nog lägga band på köpsuget och köra på det gamla hederliga(plågsamma) sättet istället, fast mer.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/01/03 :  20:18:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Mormor o Morfar hade nån mojäng som jobbade med el impulser. På maxstyrka gjorde det rejält on o på en nerv så kunde man på olika kroppsdelar leva sitt eget liv. Vilket var roligt ett tag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/01/03 :  22:03:18  Show Profile Send svejk a Private Message
Bullshitt ! Undra hur många ton sådana där bantning och träningspryttlar det ligger undanstoppat i Svedala? Folk skäms så mycket för skiten att dom inte ens vågar försöka kränga dyngan på loppis.

Det är enkelt att gå ner i vikt! Enkelt men jobbigt, jag måste bränna mer än jag stoppar i mig. Få till en livsstilsförändring. Att köra idiot bantning leder bara till mer fläsk runt buken. Ner 10 kg på en månad upp 15 på två. Vet av egen sur erfarenhet.

Ett tips köp boken Kost för kärlsjuka och diabetiker på apoteket 30 spänn,följ råden mao så lite socker och fett som möjligt mycket fibrer. Motion regelbundet det är ett JOBB som skall göras.

Har gjort det själv. Resultat? Jepp! cirka 25 kg fläsk avbränt bättre värden bättre välbeffinnande. Det gäller att hitta ett sätt som går att leva med, månad ut och månad in. Och det gör inte TV shop dyngan och alla veckotidningsdieter, skulle det funka fick dom juh lägga ner verksamheten!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2006/01/03 :  23:38:23  Show Profile Send Aton a Private Message
Muskelaktiviteten med Abtronics lär inte bli mer än när man drar in magen lite lätt. Och det kan man göra jäkligt många gånger utan att ens bli trött. Slutsats: situps som LLönnblom jämför med ligger på en ojämförligt annan nivå. Men jag tror att Abtronics ger en ögonblicklig viktnedgång i plånboken. Alltid nåt.
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/01/04 :  09:19:50  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Llönnblom; kör crunch på magen istället, fungerar garanterat. Riktiga situps tar inte magen, men en crunch tar.
Vad du gör är att du ligger på ryggen som du skulle göra en situp, men spänner magen så axlarna höjs från golvet. Håll magen spänd när du sänker ner axlarna igen, och sen upp igen.
Prova köra 3 x 8 sånna varannan dag.

svejk; "jag måste bränna mer än jag stoppar i mig."
Nej, så enkelt är det inte, tyvärr. En skål frukt kan ha lika många kalorier som en påse godis.
Betyder det att du kan räkna kalorierna lika? Nej, vad det handlar om är om det är snabba eller långsamma kolhydrater.
När man äter snabba kolhydrater (vitt ris, vitt bröd, potatis, pasta och socker) går kroppen över till att lagra fett istället för att förbränna fett. Och det vill vi inte.........
Och varför inga proteiner i din diet? Utan proteiner tappar man håret.

Käka ordentlig mat var 3-4 timme, små portitioner så förbränningen hålls igång hela tiden är mitt tips till alla som vill gå ner i vikt. Inget slarv, ska det slarvas så bara en gång i veckan. Bullen till eftermiddagskaffet kan ni glömma, efterrätten likaså osv.... Det är hårt i början, men sen blir det rutin.

Som svejk skriver, det är ett jobb att gå ner i vikt.
Men boken han rekommenderar, den rekommenderar jag inte till någon som inte har diabetes. Det är många vitaminer och mineral man inte får i sig om man kör en sån diet, vilket kan vara väldigt farligt. Det är nästan samma som Atkins, inga kolhydrater som ger spikar i blodsockert. Och det har kommit fram på senaste tiden att Atkins kan vara farligt, t.om livsfarligt.

Jag har själv gått ner 20kg i vikt, och håller min vikt genom att äta 4 gånger om dagen, och bara rätt sorts mat samt styrketräning.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/01/04 :  11:20:00  Show Profile Send denada a Private Message
LarsTokyo: det var nog det sanna sättet att miska i vikt du kom med...

Vettig kost och TRÄNING även att det skulle vara soft med en manick som fixade det hela när man satt framför stereon...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/01/04 :  11:39:26  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Har några kompisar som byggde en elektrisk dansmaskin av ett helt gäng muskelstimulatorer och pulsgivare som gav en stötar i takt med musik. Man var upphängd i en sele i taket och sen dansade kroppen själv. En tämligen ovan känsla ;)

Förresten så gör det ganska ont.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2006/01/04 :  16:31:43  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Tack för alla svar.

Dansmaskin, det lät festligt, iaf när man föreställer sig hur det kan ha sett ut

Har fått höra att beachvolleyherrar på elitnivå använder mojängen(inte dansmaskinen) eller nått liknande till uppvärmning inför match.

LarsTokyo: Jag gör mina chrunchar nu.....
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/01/04 :  17:13:55  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Llönnblom:
Jag kan se om jag hittar film på någon som använder den :D

Förresten var jag med nyfiken. Verkar bra förr oss som är för lata för att göra något.
Skulle vara sweet om man kunde träna medan man sov eller lyssnade på musik, såg en film eller åt godis ;D

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/01/04 :  23:14:23  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Llönnblom; hör av dig om du vill ha fler tips....

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000