HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkarförslag till ProAc Response D15?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2005/12/29 :  20:29:35  Show Profile Send FCX a Private Message
Hej!

Tänkte höra med er om ni kan rekomendera någon förstärkare till ett par ProAc Response D15 i prisklassen 20-till 30-tusen (nypris). Ska inte köpa en ny förstärkare från butik utan ska köpa en begagnad så därför är hemlåning av olika modeller inte aktuellt. Så därför vänder jag mig till er och hoppas på lite tips

Har kört med en Marantz PM17 MkII M K.I Signature men nu är det uppgraderingsdags. Det som jag gillade mest med den var att mellanregistret och diskanten var mycket bra. Men där va alldeles förlite energi i djupbasen och en aning slö var den också. Jag lyssnar mest på amerikansk rock och alt. country. Lyssnar ej på klassisk musik.

Förstärkaren jag är på jakt efter ska ha bra driv i basen, den ska vara fast och djup, men med Marantzens fina mellanregister och diskant. Några förslag?


(Den här frågan gäller inte min anläggning utan min brors. Han har nämligen ingen dator så jag ställer frågan åt han här, hoppas det är okej )

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000