Author |
Topic |
Patrik
Aston Martin
613 Posts |
Posted - 2005/12/28 : 19:34:57
|
Jorma, det är klart att PAC skall gå till er och ta massor av bilder. Det är ju jättekul att ni gör en sådan här grej och det skall förstås uppmärksammas. Men om det gäller att spendera massa tid med att intervjua er kanske man kan göra det här hemma istället?
PAC, ha en riktigt härlig resa! Vi är nog många som också önskar att vi hade möjlighet att åka dit! |
[green]It's all about the music![/green] |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2005/12/28 : 19:50:49
|
Jag kom på en sak till: Hellre exponering av smarta, användbara och prisvärda prylar, gärna udda, än värstingmodeller och -producenter. Det är i kompromisserna mästaren utmärker sig. |
...perspektiv... . |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
|
eliot
Member
1398 Posts |
Posted - 2005/12/28 : 20:45:21
|
Convergent Audio Technology Inc. och deras konstruktör och ägare Ken Stevens.
quote: Convergent Audio Technology manufactures the SL1 Ultimate MK2 Pre-amplifier, JL2 Amplifier, and JL3 Power Amplifiers. Convergent Audio Technology provides the high end audio enthusiast a line of pre-amplifiers and amplifiers for true audio reproduction. Debuting this year will be our long-awaited Legend Pre-Amplifier, as well as JL2 Signature Series
Det var 150W triodmonoblocken JL3 som enligt tyska STEREO fick KRELL MRA att verka lite orkeslösa
//Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2005/12/28 : 20:55:48
|
Bra förslag Eliot |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2005/12/28 : 21:21:41
|
Alexis Park Suite AP1703 håller Sim Audio till med deras MOON produkter, man har en hel del nya produkter i Evolution serien.
Försteget P-7 Slusteget W-7 Monoblocken P-7M
Nya cdn i Classic serien CD5.3 kommer nog oxå vara där, och sen allt annat spännande, tex den spelaren nedan, som testades i senaste nummret av Hifi+, Andromeda
Världens bästa cdspelare ?!?
Hittar du inte dit så kan du få se dom på Stockholms mässan iof !!
Mvh, Martin
|
Edited by - MartinH on 2005/12/28 21:22:30 |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/12/28 : 22:27:41
|
Många bra förslag. CAT hade jag helt "glömt bort"
Nu kanske fler och fler inser problemet jag står inför. Alexis Park har många, många rum att besöka och CES är oöverskådligt stort. Så resultatet blir ju tyvärr att det är en omöjlighet att täcka allt intressant.
Det här skall bli hur kul som helst! |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
pederb
Member
463 Posts |
Posted - 2005/12/28 : 23:03:06
|
Pac, kom åtminstånde in och säg hallo vi är svit 2701 i Alexis Park |
Peder Bäckman AVM Audio Video Manufaktur
|
|
|
MONTANA
Member
534 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 00:11:21
|
Pac: Håper virkelig at du tar deg tid til å treffe et par "mycket trävliga" og kompetente størrelser innen high-end audioindustrien, Peter Noerbaek fra PBN Audio og Alvin Lloyd fra GRAND PRIX AUDIO.
PBN Audio www.pbnaudio.com vil som alltid være representert på avdelingen for High-Performance Audio i Alexis Park med - MONTANA Loudspeakers og - PBN OLYMPIA Solid State Amplifiers.
GRAND PRIX AUDIO www.grandprixaudio.com, produsent av cutting-edge vibrasjons-/resonanskontrollsystemer for high-end audio, vil stille ut sin produktserie i Alexis Park. For alle vinylentusiaster, kan spesielt nevnes at den helt nyutviklede platespilleren GRAND PRIX AUDIO Monaco Turntable med cutting-edge vibrasjonskontroll-teknologi vil bli introdusert på CES 2006. GRAND PRIX AUDIO: Alexis Park, booth no. AP1302, AP2159, AP2710.
Med vennlig hilsen Morten Hassum daglig leder
HighEnd www.highend.no +47 992 54862
|
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
Edited by - MONTANA on 2005/12/29 00:14:22 |
|
|
Harry_up
Member
1593 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 06:51:00
|
Kolla in trender då det gäller Bluray och HD-DVD. Vilka codecar kommer att gälla istället för SACD och DVD-Audio. Kommer det analoga 7.1 utgångar på DVD'er? Eller kommer signalen bara via HDMI i fortsättningen? Besöka Meridian? |
Inget är så bra så att det inte borde bytas ut. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
|
MONTANA
Member
534 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 11:30:40
|
Pac: En lite korrigering: PBN Audio vil ikke ha stand på Alexis Park, men på St. Tropez hotellet rett ved siden av Alexis Park. Her vil MONTANA Loudspeakers / PBN OLYMPIA Solid State Amplifiers bli demonstrert i THE Show room 2903.
Info. om THE Show: http://www.theshowlasvegas.com/main/show_information.php?Sid=ce9b5be28cae101ed086ca09c40e0a91
T.H.E. Show is known as the show with better pricing, better service and better sound than its competitors and T.H.E. Show is geared specifically towards the serious audiophile. You won't find any tire-kickers or musical watches in our convention spaces.
By displaying at T.H.E. Show, you will only see the most serious and dedicated manufacturers, distributors and audiophiles in the business. Also, proportionally, T.H.E. Show receives far greater attention from the Audiophile Press than any other high-end audio show in town.
January 5, 2006 10am - 9pm January 6, 2006 9am - 6pm January 7, 2006 9am - 6pm January 8, 2006 9am - 6pm
Show Location
The Home Entertainment Show is held at the St. Tropez Hotel next to Alexis Park's C.E.S. Exhibits. This is an all suite hotel, a quiet non-gaming property with indoor hallways. The St. Tropez is located on Harmon Ave. across from the Hard Rock Hotel.
Mvh Morten
HighEnd www.highend.no |
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 12:15:11
|
Jag har mailat tre företag jag tänkte på skulle kunna bli kul att höra mer om, men som inte finns på listan. Kanske de är där via någon annan representant. (Det var faktiskt de tre första företag jag tänkte på.)
Atma-Sphere Transcendent Sound Glacier Sound/Gilmore Audio |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
ludo
Member
1196 Posts |
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 19:58:37
|
Jag såg att electrocompaniet kommer med nyheter.
Jag tänkte lägga upp det som vanligt. En bild-tråd med mässan i allmännhet och sedan några trådar med djupdykningar. Vi får se hur mycket jag orkar och hinner med också. Det skall bli väldigt roligt.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 20:27:44
|
quote: Bernt Jag har mailat tre företag jag tänkte på skulle kunna bli kul att höra mer om, men som inte finns på listan. Kanske de är där via någon annan representant. (Det var faktiskt de tre första företag jag tänkte på.)
Atma-Sphere Transcendent Sound Glacier Sound/Gilmore Audio
2 av dom finns på The Show som är en sidomässa till CES. Det är Glacier och Atma-Sphere.
http://www.theshowlasvegas.com/main/exhibitors_full.php?Sid=ce9b5be28cae101ed086ca09c40e0a91 |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
Edited by - Jorma on 2005/12/29 20:28:47 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/12/29 : 22:23:14
|
Ojojoj, den listan var verkligen inte illa den heller... |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Joacim
Member
337 Posts |
Posted - 2005/12/30 : 16:25:19
|
Glöm inte att passera förbi Ayre Accoustics, som ju har en hel del nya produkter vilka det är svårt att "klämma på" ute i handeln i Sverige. Till förra årets CES så presenterade de ju bla den nya produkten C5-Xe, så de kommer säkerligen med något nytt till detta år!? Kan Du få ett samtal med Mr Hansen så vore det ju lite häftigt, då han verkar vara en "karaktär" inom branschen... |
Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!? |
|
|
Per2
Member
241 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 11:58:08
|
73. Merlin Music Systems Inc. Alexis Park/AP1651
Har ofta väldigt bra anläggningar. |
Simon Sachs Ståhl |
|
|
StudioSound
Member
50 Posts |
Posted - 2005/12/31 : 12:13:22
|
Jeg skal også derover, primært for at hjælpe SP Technology på T.H.E. Show (rum 1701), alle er selvklart velkomne til at komme forbi og hilse på :) |
Med venlig hilsen Karsten www.studiosound.dk |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 22:12:05
|
Oj, oj, oj, nu är det spännande värre!!!
CES har updaterat sin hemsida och min mailadress formligen dränks i mail. http://www.cesweb.org/default_flash.asp
Jag kommer att lägga den mesta av min tid på Alexis Park och på T.H.E. Show. Det är där de tunga tvåkanals och Hign End tillverkarna håller till. Jag har anmält mig till både Blue Ray och HD-DVD presskonferenserna, men ingen har återkommit så det är nog bara att traska dit och se glad ut.
När man anländer till Las Vegas skall det plockas upp diverse saker som man måste ha för att komma in. Både en "Badge" och en "Badge holder" skall man tydligen ha...
Oj vad skoj det här skall bli!!!
|
|
|
|
Peter J
f.d. Raceman
205 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 23:20:53
|
Wilson och Sonus Faber vore väl trevligt att spana in:) |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 23:25:15
|
quote: Wilson och Sonus Faber vore väl trevligt att spana in:)
Ja det finns så mycket att se på. Tack för alla tips. |
|
|
|
Viking
Member
224 Posts |
Posted - 2006/01/02 : 23:33:43
|
Du må besøke APL Hifi som skal bygge min spiller etter CES-messa. Alex Peychev er på T.H.E. Show, St. Tropez hotel (next to Alexis Park, CES), room 1805. |
MVH Viking |
|
|
Topic |
|